Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug

Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
Foto: Leisurelands.
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fiets werd meegenomen van het recreatieterrein als oudejaarsstunt.

"We zijn ontzettend blij dat de fiets weer thuis is,” zegt Kees Rutten, directeur van Leisurelands. "Dit kunstwerk is al twintig jaar het gezicht van Veluwe aan Zee. Dat hij veilig is teruggebracht, is een enorme opluchting voor ons én onze bezoekers.”

De fiets, een 600 kilogram zwaar kunstwerk van 5,5 meter breed en 5 meter hoog, werd op spectaculaire wijze meegenomen als onderdeel van een oudejaarsstunt door de DOP. De stunt trok landelijke aandacht en leidde tot een intensieve zoektocht. Leisurelands loofde zelfs een beloning van €600 uit. Hoewel de gouden tip uitbleef, meldde de DOP zich uiteindelijk zelf.

Feestelijke terugkomst

Afgelopen zaterdagochtend 11 januari verzamelde een groep enthousiaste toeschouwers zich bij Veluwe aan Zee om de terugkeer van de herenfiets te vieren. De DOP overhandigde het kunstwerk officieel terug aan Leisurelands. "We kunnen alleen maar respect hebben voor de creativiteit van de DOP en zijn dankbaar dat zij goed voor de fiets hebben gezorgd,” aldus Rutten.

Leisurelands wil iedereen bedanken die heeft meegeholpen, van het delen van oproepen tot het leveren van tips. "Het laat zien hoe verbonden mensen zijn met dit kunstwerk. Dankzij jullie staat de fiets weer op zijn vertrouwde plek en kunnen we samen blijven genieten van dit bijzondere stukje kunst,” besluit Rutten.

Met de herenfiets weer op zijn sokkel, kijkt Leisurelands terug op een spannende periode met een positieve afloop. Het kunstwerk blijft een geliefd symbool van recreatie en plezier langs de A28. Leisurelands zal de fiets voortaan stevig met een slot aan de paal bevestigen om te voorkomen dat hij ooit nog een derde keer verdwijnt.
Trefwoorden: recreatie, fiets, monument, landmark, Leisurelands, A28

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...