Geplaatst op: 10-01-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt

TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt

Met trots kondigt TUI de introductie in Nederland aan van Lena, een innovatieve AI explorer. Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creators en biedt een unieke, virtuele benadering van reiservaringen. Met deze toepassing van artificial intelligence kan TUI vakantiegangers sneller, actueler en relevanter informeren. Lena gaat het publiek inspireren met haar beelden van prachtige reisbestemmingen die vanaf vandaag op de sociale media kanalen en het TUI blog te zien zijn.


Virtuele content creator, échte beelden

In een tijd waarin kunstmatige intelligentie steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, speelt TUI met Lena in op de groeiende acceptatie en voordelen van AI-technologie. Lena heeft de capaciteit om razendsnel op meerdere locaties ter wereld te zijn en biedt daarmee een dynamische en actuele blik op diverse bestemmingen. Hoewel Lena zelf virtueel is, maakt ze gebruik van echte beelden om de schoonheid en cultuur van verschillende plekken over de hele wereld te laten zien.

Een testpanel van 2000 respondenten heeft uit vijf profielen gekozen voor Lena als AI Explorer en nieuw gezicht van TUI. De ondervraagden omarmden de mogelijkheden die Lena hen kan bieden. Wel werd duidelijk gesteld dat transparantie een voorwaarde is, Lena moet duidelijk aangeven dat zij AI is. Vanzelfsprekend gaat ze dit aangeven bij al haar posts en blogs.


Lena is een waardevolle aanvulling, geen vervanging

"Lena vervangt geen van onze huidige influencers, maar vormt een waardevolle aanvulling op ons team," zegt Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support TUI. 


Lena is tot leven gebracht door contentbureau Trojan Monkeys, dat verantwoordelijk is voor zowel de ontwikkeling als de productie van deze unieke AI Explorer. "Door AI zoals Lena, te omarmen, kunnen merken sneller inspelen op de wensen van hun klanten maar hen ook betrekken. Dat is naast een technologische innovatie ook een verschuiving naar een meer dynamische klantbeleving." aldus Auke van Rossum van Trojan Monkeys.


Vanaf vandaag kun je Lena’s avonturen volgen op de social media kanalen van TUI: Instagram, Facebook en het TUI blog. Volgers kunnen zich verheugen op exclusieve content, waaronder virtuele rondleidingen, insider tips en reisinspiratie. Lena's avonturen beloven een nieuwe dimensie toe te voegen aan de manier waarop we reizen ontdekken en beleven. 

Link: https://www.tui.nl/smile/blog/lena-ai-explorer/
Trefwoorden: AI, influencers, AI explorer

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.
07/01/25
FNV organiseert Expertmeeting Kankerverwekkende Vliegtuiguitstoot
Vakbond FNV houdt op vrijdag 10 januari een expertmeeting over de gevaren van kankerverwekkende vliegtuiguitstoot voor de medewerkers op Schiphol. Onderzoek is noodzakelijk, meldt de vakbond.
07/01/25
Exclusief voor leden
Apollo Reizen wordt sponsor Sparta
Apollo Reizen heeft vandaag aangekondigd sponsor te worden van voetbalclub Sparta Rotterdam. Deze nieuwe sponsoring markeert voor Apollo Reizen het versterken van de band tussen sport en reizen.
06/01/25
Exclusief voor leden
Vacansoleil na faillissement in 2023 weer op Vakantiebeurs 2025
Vacansoleil staat na het faillissement en de overname door Pierre & Vacances - Center Parcs Group voor het eerst weer op de Vakantiebeurs. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar flink aan de doorstart gewerkt en kan weer kampeeraccommodaties op 1.000 campings in 17 Europese landen aanbieden.
31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.