Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing

Belangrijk jaar voor Utrecht Marketing: meerjarenopdracht van gemeente Utrecht

Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde. Foto: Utrecht Marketing.
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.

Michel van Velde woont sinds 1992 in Utrecht waar hij zich inzet voor de creatieve en digitale sector. Hij is oprichter en CEO van het creative digital agency Craftmore dat is gespecialiseerd in het creëren van digitale merkervaringen. Van Velde was oprichter van One Shoe dat hij leidde van 2006 tot 2020. Dit bureau richtte zich op strategie, design, development en campagnes. One Shoe is onder meer bekend van Thuisarts.nl. Daarnaast was Van Velde gedurende tien jaar bestuurslid van de Economic Board Utrecht.

"Het doet mij goed dat wij Michel mogen verwelkomen als nieuwste lid van de Raad van Toezicht", aldus voorzitter Rinda den Besten. "Hij is een succesvol ondernemer met stevige wortels in Utrecht. Zijn kennis en vaardigheden stellen ons als RvT nog beter in staat als toezichthouder en klankbord van de directie van Utrecht Marketing te fungeren."
 

Afscheid

Tegelijkertijd met de benoeming van Van Velde hebben Karen Anne Hüpler-Hebben, Han Hendriks en Harm Janssen afscheid genomen van de Raad van Toezicht omdat hun termijn is verstreken.

Naast Rinda den Besten en Michel van Velde bestaat de Raad van Toezicht uit de in het voorjaar 2024 toegetreden Ingrid van der Chijs, Maartje Schlebusch en Tom Heintjes. Mieke Franssen trad in 2021 toe tot de RvT. Het betreft een onbezoldigde functie. 

Cor Jansen, directeur-bestuurder van Utrecht Marketing: "2025 is een belangrijk jaar voor de organisatie. Wij werken toe naar een nieuwe meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht en een ambitieus meerjarenplan 2026-2029. De Raad van Toezicht is hierbij voor mij een belangrijke sparringpartner. Uiteraard ga ik Karen-Anne, Han en Harm missen, maar ik prijs mij gelukkig met de huidige samenstelling van RvT. Ik heb er geen twijfel over dat de leden mij scherp houden en Utrecht Marketing als organisatie verder brengen."

Trefwoorden: Utrecht, DMO, marketing, raad, beleid,

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
18/07/25
Koelere bestemmingen populair bij last-minute zomervakanties
Nederlandse vakantiegangers die deze zomer nog snel een reis boeken, kiezen opvallend vaak voor koelere bestemmingen. Uit recente boekingsdata van reisorganisatie Riksja Travel blijkt dat 15% van de last-minuteaanvragen gericht is op landen als IJsland, Noorwegen, Schotland, Canada en de Azoren.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...