Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-12-2024
Auteur: Redactie
NRIT

De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour

De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour

De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Met maar liefst twee extra hallen en een uitgebreid programma verwelkomt het evenement naar verwachting meer dan 80.000 bezoekers.

Met maar liefst twee extra hallen dit jaar is er ruimte voor meer winterse activiteiten en attracties voor jong én oud. Waaronder drie schaatsbanen, die goed zijn voor 3500m2 aan ijsplezier en maar liefst 7 curling banen die de gehele dag geopend zijn. Ook komt de Brabantse Winter met een primeur in Nederland; de Winter Bump. Daarnaast kunnen bezoekers genieten van een uitgebreid aanbod aan foodtrucks en dineren in het gloednieuwe pop-up restaurant Zuiderlicht. Een horecaconcept ontstaan door een unieke samenwerking met Eetbar DIT en Spijsbereiders. Gevestigde namen uit de Bossche horecawereld.

Nieuw en verbeterd

De organisatie heeft de indeling van het terrein aangepast om een nog betere beleving te bieden. Het magische decor is verder opgepoetst met nog meer lichtjes, waardoor de donkere dagen extra feestelijk worden. Ook de Flügel Après-Ski Hütte is uitgebreid en biedt nu twee verdiepingen vol feest.

Voor elk wat wils

Op het Winterpodium is er voor jong en oud van alles te beleven. Overdag zijn er kindershows met bekende figuren als Bing en Juf Roos, terwijl ’s avonds het podium wordt omgetoverd tot een sfeervolle concertlocatie met optredens van diverse artiesten.

Culinair genieten

Naast alle activiteiten is er ook volop gelegenheid om te genieten van culinaire hoogstandjes. In het pop-up restaurant Zuiderlicht kunnen bezoekers dineren in een sfeervolle ambiance. Diverse foodtrucks zorgen voor een gevarieerd aanbod aan streetfood.

De Brabantse Winter vindt plaats van 19 december 2024 tot en met 5 januari 2025 in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch. Het evenement wordt georganiseerd door This Is Live Group, Libéma en Koninkrijk van Muziek.

Trefwoorden: evenementen, winterevenementen, Noord-Brabant

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...