Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-12-2024
Auteur: Marc Gerlings

Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025

Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint. 

"Liefde is geen zwakte; het is daadkracht. Het is luisteren zonder oordeel, en bouwen aan een samenleving waarin diversiteit niet alleen wordt getolereerd, maar gevierd. Liefde is een keuze, en Pride 2025 nodigt ons uit die keuze elke dag opnieuw te maken,” aldus Lucien Spee de Castillo Ruiz, executive director van Pride Amsterdam. Het moto luidt voluit: ‘Be who you are, love who you want’. De liefde van en voor de lhbtiqa+-community is ook het verbindende thema tussen TOGETHER van afgelopen jaar en UNITY dat tijdens WorldPride 2026 centraal zal staan.

"De exacte invulling van het programma komt in het voorjaar (2025, red.), maar zoals altijd vindt de botenparade de eerste zaterdag van augustus plaats. Met de bekendmaking van het thema kunnen geïnteresseerden zich nu gaan voorbereiden en vanaf 3 januari 2025 inschrijven voor deelname aan de botenparade.

Deelnemers Botenparade 2025 gezocht

Partijen die willen deelnemen aan de botenparade worden uitgenodigd om zich van 3 januari tot 2 februari 2025 in te schrijven en een conceptplan in te zenden. Op 8 februari zal bekendgemaakt worden welke inzendingen het mooiste zijn en het beste aansluiten bij het thema en daarom beloond worden met een startbewijs voor de parade op zaterdag 2 augustus 2025. 

Om de parade toegankelijk te houden voor organisaties uit de community betalen deze deelnemers slechts een fractie van de kostprijs en is hun inschrijfgeld sinds 2014 niet gestegen. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de bedrijven die meevaren en waarvoor maximaal 20 plekken zijn. Deze bedrijven stellen daarnaast €75.000 ter beschikking aan het zichtbaarheidsfonds waar deelnemers uit de categorieën 3/4/10 en 11 een bijdrage kunnen aanvragen van maximaal € 5.000 voor de aankleding van hun boot. Op https://pride.amsterdam/events/canal-parade/ is alle informatie te vinden. 
Trefwoorden: evenement, Amsterdam, Pride 2025

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.