Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-12-2024
Auteur: Marc Gerlings

Dave Geensen volgt Gerben Baaij op bij Dordrecht Marketing & Partners

Dave Geensen volgt Gerben Baaij op bij Dordrecht Marketing & Partners
Dave Geensen. Foto: Dordrecht Marketing & Partners.
Dave Geensen treedt per 1 februari 2025 in dienst bij Dordrecht Marketing & Partners. Hij volgt Gerben Baaij op, de huidige directeur-bestuurder, die na 17,5 jaar de organisatie zal verlaten.

Dave Geensen (45) is momenteel werkzaam als programmamanager Internationale Handel & Acquisitie bij de gemeente Rotterdam. Daarvoor had hij de dagelijkse leiding over het projectteam van de gaststad Rotterdam waar het Songfestival in 2021 plaatsvond. Het team heeft onder complexe omstandigheden (pandemie) het Songfestival tot een succes weten te maken. Dave neemt bijna 17 jaar werkervaring mee vanuit de publieke sector. Waarbij er vrijwel altijd samenwerking was met private partijen en een focus op marketing en economie. Daarvoor was Dave werkzaam in het bedrijfsleven.

Erik van Heijningen, voorzitter van de Raad van Toezicht van Dordrecht Marketing & Partners: "Wij feliciteren Dave Geensen en onszelf dat Dave de functie van directeur van DM&P gaat bekleden. Hij heeft als manager veel kennis en ervaring opgedaan in Rotterdam; zijn enthousiasme is aanstekelijk.”

Verder bouwen

Dave Geensen: "Ik kom al lang met veel plezier in Dordrecht en ik heb grote bewondering voor de ontwikkelingen die er door de jaren heen hebben plaatsgevonden. Het is dan ook een eer en een groot genoegen om al het moois van de stadsregio in de schijnwerpers te zetten. Nationale en internationale bekendheid zorgt voor meer levendigheid en bedrijvigheid. Ik kan niet wachten om samen met het team, de partners en de bewoners verder te bouwen aan de marketing en ontwikkeling van Dordrecht. Hét centrum van de regio als het gaat om toerisme, cultuur, werken en wonen. Ik heb er heel erg veel zin in en kijk uit naar de samenwerking!”

Expert citymarketing

Gerben Baaij, groeide tijdens en na zijn werk bij NBTC uit tot expert in citymarketing: "Op 1 juni verlaat ik na 17,5 jaar Dordrecht Marketing & Partners. De stad heeft zich in die periode op een ongelooflijke manier ontwikkeld en ik ben trots op de bijdrage die onze organisatie daaraan geleverd heeft. Ik ben blij dat ik het stokje mag overdragen aan iemand met het profiel en de ervaring van Dave. Dat geeft vertrouwen dat Dordrecht Marketing & Partners ook in de toekomst die bijdrage kan blijven leveren.”
Trefwoorden: Gerben Baaij, Dave Geensen, Dordrecht, citymarketing, management

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.