Geplaatst op: 12-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten

Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten

Albron en Boon Food Group kondigen vandaag een strategische samenwerking aan voor de exploitatie van het nieuwe supermarktconcept van Albron in Center Parcs-parken in Nederland en België. Door deze krachtenbundeling zullen de supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf. Deze samenwerking betekent een versterking van het aanbod, waarbij gemak, duurzaamheid en verse en regionale specialiteiten centraal staan.


Met deze nieuwe stap speelt Albron, de gevestigde horeca- en retailpartner van Center Parcs, in op de veranderende wensen van vakantiegangers. "We weten dat gasten tijdens hun verblijf een andere eetbehoefte hebben dan thuis. Het gaat veel meer om lekker eten, samen genieten en tijd besparen,” aldus Jan Willem Hilbron, Algemeen Directeur van Albron. "Door met Boon Food Group samen te werken, kunnen we een flexibel en gastgericht aanbod neerzetten dat inspeelt op deze behoeften. We maken het hiermee nóg makkelijker voor gasten om van hun vakantie te genieten, zonder concessies aan kwaliteit.”


Boon Food Group, een familiebedrijf met meer dan een eeuw ervaring in de levensmiddelensector, brengt haar expertise in bij het herontwerp van het supermarktassortiment. "Deze samenwerking met Albron sluit goed aan bij onze strategische koers om verbinding met de recreatiesector te intensiveren,” zegt Arij Boon, CEO van Boon Food Group. "Wij willen vakantiegangers de kwaliteit en het gemak bieden die passen bij hun vakantiebeleving en hun verblijf bij Center Parcs onvergetelijk maken.”


Gasten kunnen straks rekenen op een uitgebreid versassortiment, met veel gemakkelijke maaltijden en producten van premiumkwaliteit. Daarbij wordt met de lancering van een nieuwe webshop het gemak nog verder vergroot: gasten kunnen hun boodschappen vooraf bestellen, zodat bij aankomst bijvoorbeeld hun favoriete drankjes al koud in de koelkast staan. Zo kunnen zij optimaal genieten zonder veel tijd in de supermarkt of keuken door te brengen.

Trefwoorden: Samenwerking supermarkten, vakanties, toerisme, retail

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.