Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Onderdeel van de toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Op donderdag 31 oktober 2024 vond een bijzondere onthulling plaats: één van de grotere stadsbussen uit Aken is geheel omgetoverd tot ‘Das ist Parkstad’-bus. Deze bus zal een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden. Inwoners en bezoekers van Aken worden zo verleid om de parels van Parkstad Limburg te ontdekken. 


Das ist Parkstad 

De toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’ is in 2023 gestart en deze zomer uitgebreid naar Duitsland. Met ‘Das ist Parkstad’ wordt de bekendheid van Parkstad Limburg in Noordrijn-Westfalen versterkt. Eric Geurts, portefeuillehouder toerisme van Stadsregio Parkstad Limburg, over de boodschap van de campagne: "Topattracties en te gekke festivals zorgen ervoor dat het bruist in Parkstad! Tegelijkertijd kunnen rustzoekers genieten van het vele groen, fraaie kastelen en kloosters. Parkstad Limburg is dé bestemming voor zowel avontuur als ontspanning, en ligt op slechts korte afstand van Aachen. Welkom in het dynamische Parkstad Limburg!” 


‘Das ist Parkstad’-Bus 

De unieke ‘Das ist Parkstad’-Bus is mogelijk gemaakt door de Duitse busmaatschappij ASEAG, Stadsregio Parkstad Limburg en de Regio Deal Parkstad Limburg, Discovery Museum, GaiaZoo, De Miljoenenlijn en Woonboulevard Heerlen. Hierbij is nauw samengewerkt met Visit Zuid-Limburg. In samenwerking met deze partners wordt Duitse gasten zo de kans geboden om kennis te maken met al het moois dat Parkstad te bieden heeft. Wethouder Thomas Hissel van de Stadt Aachen voegt toe: "Aken en Parkstad Limburg werken steeds nauwer samen. Parkstad Limburg is voor Aken een zeer nabije en interessante regio. Vooral in het hoogseizoen rond de kerstmarkt van Aken zal de ‘Parkstad’-bus zeker veel aandacht trekken. Deze bus is een symbool van verbinding tussen Aken en Parkstad Limburg!"

Trefwoorden: Marketing, campagne, stadsbus

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
24/06/25
Exclusief voor leden
Rust en avontuur populair in zomer 2025
Reizigers die deze zomer op het laatste moment nog een vakantie boeken, kiezen opvallend vaak voor rust, veiligheid en actieve rondreizen. De belangstelling voor Europa groeit, de VS valt uit de top 10 en Thailand blijft populair.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.