Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Onderdeel van de toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Op donderdag 31 oktober 2024 vond een bijzondere onthulling plaats: één van de grotere stadsbussen uit Aken is geheel omgetoverd tot ‘Das ist Parkstad’-bus. Deze bus zal een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden. Inwoners en bezoekers van Aken worden zo verleid om de parels van Parkstad Limburg te ontdekken. 


Das ist Parkstad 

De toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’ is in 2023 gestart en deze zomer uitgebreid naar Duitsland. Met ‘Das ist Parkstad’ wordt de bekendheid van Parkstad Limburg in Noordrijn-Westfalen versterkt. Eric Geurts, portefeuillehouder toerisme van Stadsregio Parkstad Limburg, over de boodschap van de campagne: "Topattracties en te gekke festivals zorgen ervoor dat het bruist in Parkstad! Tegelijkertijd kunnen rustzoekers genieten van het vele groen, fraaie kastelen en kloosters. Parkstad Limburg is dé bestemming voor zowel avontuur als ontspanning, en ligt op slechts korte afstand van Aachen. Welkom in het dynamische Parkstad Limburg!” 


‘Das ist Parkstad’-Bus 

De unieke ‘Das ist Parkstad’-Bus is mogelijk gemaakt door de Duitse busmaatschappij ASEAG, Stadsregio Parkstad Limburg en de Regio Deal Parkstad Limburg, Discovery Museum, GaiaZoo, De Miljoenenlijn en Woonboulevard Heerlen. Hierbij is nauw samengewerkt met Visit Zuid-Limburg. In samenwerking met deze partners wordt Duitse gasten zo de kans geboden om kennis te maken met al het moois dat Parkstad te bieden heeft. Wethouder Thomas Hissel van de Stadt Aachen voegt toe: "Aken en Parkstad Limburg werken steeds nauwer samen. Parkstad Limburg is voor Aken een zeer nabije en interessante regio. Vooral in het hoogseizoen rond de kerstmarkt van Aken zal de ‘Parkstad’-bus zeker veel aandacht trekken. Deze bus is een symbool van verbinding tussen Aken en Parkstad Limburg!"

Trefwoorden: Marketing, campagne, stadsbus

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...