Geplaatst op: 22-10-2024
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam Made haakt in op 750 jaar Amsterdam

Amsterdam Made haakt in op 750 jaar Amsterdam
Foto: Amsterdam Made.
Amsterdam bestaat 750 jaar en dat viert de stad vanaf 27 oktober groots en feestelijk, een jaar lang. Ook Amsterdam Made draagt daaraan bij. Voor de viering van de stad is een speciaal ‘Amsterdam 750 jaar’-assortiment samengesteld.

Uit de honderden kwalitatief hoogwaardige producten die op de Amsterdam Made website te vinden zijn, is een selectie gemaakt van twaalf aantrekkelijke en uiteenlopende items. Van hét ‘koekje van de stad’ de Eberhardjes tot de herbruikbare waterflessen van Join The Pipe, lokale wijn van Chateau Amsterdam en zeep van Het Amsterdamse Zeephuis in de vorm van grachtenpanden. Ze zijn te herkennen aan de vrolijke slinger op de verpakking, die speciaal is ontworpen voor en door Amsterdam 750 jaar.

Alle producten in het assortiment dragen het Amsterdam Made Keurmerk, net als de rest van de honderden items op de Amsterdam Made website. "Dit is een kwaliteitslabel voor lokale en duurzame producten uit de regio Amsterdam”, vertelt Marit Timmerman, Managing Director van Amsterdam Made.  "Met dit keurmerk laten we zien wat er allemaal op een ambachtelijke, circulaire, sociale of creatieve manier gemaakt wordt in onze regio en inspireren we consumenten om lokaal te kopen.”

Het ‘Amsterdam 750-jaar’-assortiment zal een jaar lang verkrijgbaar zijn. "Deze producten zijn het visitekaartje van onze stad!” 
Trefwoorden: Amsterdam, 750 jaar, destinatie, product

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.
02/06/25
Vlonderbrug ontsluit Everdinger Waarden
De Vlonderbrug, een nieuwe voetgangersbrug over de rivier de Lek in natuurgebied de Everdinger Waarden, is feestelijk geopend. Nu kunnen recreanten en inwoners uit de omgeving weer de benen strekken op een populaire wandelroute midden in de uiterwaarden, want de Vlonderbrug vervangt de oude trekpont die enkele jaren geleden werd verwijderd.
28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...