Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-10-2024
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam Made haakt in op 750 jaar Amsterdam

Amsterdam Made haakt in op 750 jaar Amsterdam
Foto: Amsterdam Made.
Amsterdam bestaat 750 jaar en dat viert de stad vanaf 27 oktober groots en feestelijk, een jaar lang. Ook Amsterdam Made draagt daaraan bij. Voor de viering van de stad is een speciaal ‘Amsterdam 750 jaar’-assortiment samengesteld.

Uit de honderden kwalitatief hoogwaardige producten die op de Amsterdam Made website te vinden zijn, is een selectie gemaakt van twaalf aantrekkelijke en uiteenlopende items. Van hét ‘koekje van de stad’ de Eberhardjes tot de herbruikbare waterflessen van Join The Pipe, lokale wijn van Chateau Amsterdam en zeep van Het Amsterdamse Zeephuis in de vorm van grachtenpanden. Ze zijn te herkennen aan de vrolijke slinger op de verpakking, die speciaal is ontworpen voor en door Amsterdam 750 jaar.

Alle producten in het assortiment dragen het Amsterdam Made Keurmerk, net als de rest van de honderden items op de Amsterdam Made website. "Dit is een kwaliteitslabel voor lokale en duurzame producten uit de regio Amsterdam”, vertelt Marit Timmerman, Managing Director van Amsterdam Made.  "Met dit keurmerk laten we zien wat er allemaal op een ambachtelijke, circulaire, sociale of creatieve manier gemaakt wordt in onze regio en inspireren we consumenten om lokaal te kopen.”

Het ‘Amsterdam 750-jaar’-assortiment zal een jaar lang verkrijgbaar zijn. "Deze producten zijn het visitekaartje van onze stad!” 
Trefwoorden: Amsterdam, 750 jaar, destinatie, product

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlands kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.