Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-10-2024
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam Made haakt in op 750 jaar Amsterdam

Amsterdam Made haakt in op 750 jaar Amsterdam
Foto: Amsterdam Made.
Amsterdam bestaat 750 jaar en dat viert de stad vanaf 27 oktober groots en feestelijk, een jaar lang. Ook Amsterdam Made draagt daaraan bij. Voor de viering van de stad is een speciaal ‘Amsterdam 750 jaar’-assortiment samengesteld.

Uit de honderden kwalitatief hoogwaardige producten die op de Amsterdam Made website te vinden zijn, is een selectie gemaakt van twaalf aantrekkelijke en uiteenlopende items. Van hét ‘koekje van de stad’ de Eberhardjes tot de herbruikbare waterflessen van Join The Pipe, lokale wijn van Chateau Amsterdam en zeep van Het Amsterdamse Zeephuis in de vorm van grachtenpanden. Ze zijn te herkennen aan de vrolijke slinger op de verpakking, die speciaal is ontworpen voor en door Amsterdam 750 jaar.

Alle producten in het assortiment dragen het Amsterdam Made Keurmerk, net als de rest van de honderden items op de Amsterdam Made website. "Dit is een kwaliteitslabel voor lokale en duurzame producten uit de regio Amsterdam”, vertelt Marit Timmerman, Managing Director van Amsterdam Made.  "Met dit keurmerk laten we zien wat er allemaal op een ambachtelijke, circulaire, sociale of creatieve manier gemaakt wordt in onze regio en inspireren we consumenten om lokaal te kopen.”

Het ‘Amsterdam 750-jaar’-assortiment zal een jaar lang verkrijgbaar zijn. "Deze producten zijn het visitekaartje van onze stad!” 
Trefwoorden: Amsterdam, 750 jaar, destinatie, product

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
Ruby Group opent eerste hotel in Griekenland
De Ruby Group breidt haar internationale aanwezigheid uit met de aankondiging van een nieuw hotel in Athene, Griekenland. Het wordt het eerste Griekse hotel van de keten.
30/06/25
Voyin introduceert automatische herboeking bij prijsdaling
Het Nederlandse traveltech-platform Voyin.com heeft een innovatieve functie gelanceerd: Book & Rebook. Deze technologie herboekt hotelkamers automatisch wanneer de prijs daalt na de oorspronkelijke reservering, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen.