Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-10-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Center Parcs en Albron verlengen samenwerking en varen nieuwe koers

Intensievere samenwerking en ontwikkeling van unieke concepten staan centraal

Center Parcs en Albron verlengen samenwerking en varen nieuwe koers

Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs, en Jan Willem Hilbron, algemeen directeur bij Albron hebben getekend voor  contractverlenging tot 30 september 2035. De verlenging luidt een nieuw hoofdstuk in van de samenwerking tussen beide partijen, die al sinds 2010 van kracht is. De komende jaren worden, in meer dan 100 outlets, unieke, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde concepten uitgerold. Eten en drinken zijn bij uitstek manieren om mensen samen te brengen en te laten genieten. Ook binnen een verblijf bij Center Parcs is dit heel belangrijk. Met de uitrol van de nieuwe concepten en intensievere samenwerking wordt de gastbeleving naar een nieuw niveau getild.


Samenwerking Center Parcs en Albron

De samenwerking met Albron ging van start in 2010 en sluit aan bij de ambitie van Center Parcs om een nieuwe standaard te zetten in de recreatiesector. Beide partijen willen een prettige omgeving creëren waar gasten kunnen genieten van gastvrijheid en lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Center Parcs en Albron delen dezelfde ambitie op het gebied van innovatie met als doel de klanttevredenheid te vergroten. Dat het contract met ruim elf jaar wordt verlengd, toont het vertrouwen en succes dat beide partijen in de samenwerking vinden.

Nieuwe strategie Center Parcs

Sinds mei 2021 is Center Parcs van start gegaan met een nieuw strategisch plan. Als onderdeel hiervan zijn de afgelopen jaren alle parken volledig vernieuwd. In al haar markten is er vanaf het begin van het fiscale jaar 2021 tot het einde van het fiscale jaar 2024 in totaal ruim 560 miljoen geïnvesteerd, waarvan 280 miljoen in de acht Nederlandse en twee Belgische parken (De Vossemeren en Erperheide). Dit zijn tevens de parken waar de samenwerking met Albron van kracht is. Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs: "De afgelopen jaren is er veel gebeurd, waarbij wij het gehele Center Parcs concept in een nieuw jasje hebben gestoken. Zo zijn de cottages aangepakt en is ook in de parken zelf veel vernieuwd, zoals nieuwe faciliteiten in de Aqua Mundo, nieuwe binnen- en buitenspeeltuinen, vernieuwde kinderboerderijen en verschillende duurzame en lokale initiatieven. De horeca is een essentieel onderdeel van ons concept, waar gezelligheid en samenzijn centraal staan. Ook hier was het tijd voor vernieuwing, waarbij we ook echt hebben gekeken naar de behoeften van onze gasten.”


Concept vernieuwing

Uit uitvoerig onderzoek van Center Parcs en Albron is gebleken dat de verwachtingen en behoeften van gasten de afgelopen jaren zijn veranderd. Gasten zijn tegenwoordig op zoek naar een totaalbeleving, met een lokaal, divers aanbod. De nieuwe, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde concepten spelen hierop in door gasten een unieke beleving te bieden. Zo komen er unieke eetervaringen op bijzondere plekken in het park en mobiele culinaire punten. Met een authentiek en kindvriendelijk karakter is er voor iedereen en voor ieder moment wat wils in de parken. Zo worden er nog meer waardevolle momenten met familie en vrienden gecreëerd. 


Intensievere samenwerking en aandacht voor de gast

In de vernieuwde samenwerking komt er meer aandacht voor de customer journey. Hiermee wordt het gemakkelijker voor gasten om zich (digitaal) te oriënteren op het horeca aanbod en zowel te reserveren als te bestellen vanuit de cottages. Zo komt er ook een bezorgservice met uitgebreide mogelijkheden, waarmee gasten naast boodschappen ook een aanbod van "ready to eat” en "ready to heat”kunnen bestellen. Daarnaast zullen Center Parcs en Albron intensief samenwerken op onder andere het gebied van gastvrijheidstrainingen. 


Pilots en scope

In maart 2025 worden de eerste pilots van de nieuwe concepten gelanceerd op Center Parcs De Vossemeren. Center Parcs De Eemhof volgt daarna. Per park zullen ongeveer tien nieuwe concepten worden geïmplementeerd. Hiermee zal een investering van ruim 23 miljoen euro gemoeid zijn. In totaal zullen er in 2,5 jaar zo’n honderd verbouwingen plaatsvinden op de acht Nederlandse en twee Belgische parken van Center Parcs. Ook na deze fase zal Albron blijven investeren, in totaal voor ruim 39 miljoen euro.

Trefwoorden: Samenwerking, unieke concepten, nieuwe koers

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...