Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-10-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Meer bezoek voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs

Meer bezoek voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs
Foto: Michiel Ton

De Kampeer & Caravan Jaarbeurs, het grootste kampeerevenement van Nederland, blijft populair. De 59e editie, die plaatsvond van 1 tot 5 oktober 2024 in Utrecht, trok bijna 42.000 bezoekers, een stijging van 4 procent ten opzichte van vorig jaar. Zowel exposanten als bezoekers toonden zich enthousiast, en de nadruk lag dit jaar vooral op duurzaamheid, technologie en innovatie.

Beursmanager Rachel Jankowsky benadrukte het succes van de beurs: "Met ruim 200 exposanten en duizenden kampeerliefhebbers hebben we de beursvloer doen bruisen.” Ook Leo Diepemaat, voorzitter van de Kampeer & Caravan Industrie (KCI), was tevreden. Hij roemde de drukke gangpaden en wees op primeurs, zoals de gestroomlijnde caravan van Easy Caravanning en het goed bezochte Duurzaamheidscongres, waar de Duurzame KampeerAwards werden uitgereikt.

Exposanten spraken eveneens van een geslaagde beurs. Norbert van Noesel van Thetford bevestigde dat kamperen onverminderd populair blijft: "De grote belangstelling en het groeiende aantal bezoekers bewijzen dat kamperen ‘hot’ is.” Marcel Beekman van de Sunshine Group sprak zelfs van het beste verkoopjaar ooit voor zijn merken Doréma en Alpenkreuzer. Eerder vorige week maakte de brancheorganisaties KCI en BOVAG bekend dat de verkoop van nieuwe caravans en campers fors groeit. Rachel Jankowsky: "Op de beursvloer merkten we dat de animo enorm was voor caravans en campers, voorzien van vele slimme 

De groeiende vraag naar caravans en campers, evenals tenten en vouwwagens, werd ook op de beursvloer opgemerkt. De organisatie en exposanten kijken vol tevredenheid terug en hebben de data voor de volgende editie al vastgelegd: van 1 tot en met 5 oktober 2025.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, caravanning, beurzen

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...