Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-10-2024
Auteur: Marc Gerlings

Week van de Veiligheid met nieuwe campagne

De Week van de Veiligheid gaat van start op 7 oktober

Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Week van de Veiligheid 2024 biedt een nieuwe campagne.
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld. Om dit een halt toe te roepen werken private en publieke sectoren samen om onze samenleving een stuk veiliger te maken. De Week van de Veiligheid start op maandag 7 oktober.

Ontbijtsessies

Samen met Koninklijke Horeca Nederland organiseert het ministerie van Justitie en Veiligheid dagelijks in verschillende steden een ontbijtsessie.

Minister van Justitie en Veiligheid David van Weel opent op maandag 7 oktober om 09.00 uur de eerste ontbijtsessie in Den Haag (Nieuwspoort). De voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland Marijke Vuik en de voorzitter van MKB-Nederland Jacco Vonhof zijn hier bij aanwezig. 

De minister lanceert de landelijke sociale media- campagne tegen agressie en geweld. Professor Rosenkrantz Lindegaard presenteert haar onderzoeksresultaten over omstanders bij agressie- en geweldsdaden en een lokale ondernemer deelt zijn ervaringen met de Collectieve Horecaontzegging. Verder wordt er ingegaan op het thema veilig werkgeverschap. De ochtend wordt afgesloten met een samenvatting door woordkunstenaar Atta de Tolk.

De overige ontbijtsessies vinden plaats op:

8 oktober van 9.00.- 11.00 uur in Rotterdam, van der Valk Blijdorp
9 oktober van 9.00 – 11.00 uur in Zaanstad, Inntel Hotel Zaandam
10 oktober van 9.00 – 11.00 uur in Utrecht, van der Valk Utrecht
11 oktober van 9.00– 11.00 uur in Eindhoven, van der Valk Eindhoven.

Meer informatie en aanmeldmogelijkheid van KHN over de ontbijtsessies.

Topics:Beleid, Horeca
Trefwoorden: veiligheid, personeel, management, horeca

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.