Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-09-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn

Toeristische Overijsselkranten persoonlijk door MarketingOost uitgedeeld over de grens

Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn

Op vrijdag 19 september is de toeristische campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op een ludieke manier gelanceerd in het Duitse Nordhorn. Een opvallend oranje VW-busje reed door de stad om de speciale Overijsselkranten uit te delen. Bij deze gelegenheid ontvingen voorbijgangers niet alleen de krant, maar ook heerlijke mini-stroopwafels en een persoonlijke uitnodiging. De Duitse buren worden hiermee letterlijk uitgenodigd om Overijssel in ‘Das andere Holland’ te ontdekken. Zowel gezinnen met kinderen als stellen, of het nu gaat om een dagje uit of een vakantie. De krant is ook huis-aan-huis bezorgd in een aantal grensregio's.

 

Succesvolle ervaringen van Duitse toeristen in Overijssel

De campagne richt zich op het aantrekken van Duitse toeristen naar Overijssel, waar zij al zeer positief op terugkijken. Uit recent onderzoek blijkt dat maar liefst negen op de tien Duitse bezoekers hun verblijf in Overijssel beoordelen als goed tot uitstekend. Duitse toeristen geven zelfs hogere beoordelingen dan Nederlandse bezoekers, vooral voor de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel. Hoewel de prijs-kwaliteitverhouding iets lager wordt beoordeeld, blijft het algemene oordeel zeer positief. Dit succes wil MarketingOost verder uitbreiden door middel van deze campagne.

 

Gerichte campagne met dubbel effect: online en offline

Naast de verspreiding van de Overijsselkrant in de Duitse grensregio's Graafschap Bentheim en Emsland, voert MarketingOost ook een gerichte online en sociale media campagne. Deze campagne wil Overijssel promoten als dé bestemming voor natuurvakanties, culturele uitstapjes en actieve recreatie. De Overijsselkrant biedt een breed aanbod aan toeristische tips, variërend van musea en wandel- en fietsroutes in de natuur, tot gezellige accommodaties zoals B&B’s, boetiekhotels en vakantieparken.

 

Overijssel populair onder Duitse vakantiegangers

Met meer dan een miljoen Duitse overnachtingen in 2023 is Overijssel al een geliefde bestemming onder onze oosterburen. Natuur, wandelen, fietsen en zelfs citytrips en funshoppen zijn populaire activiteiten voor Duitse toeristen. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren stabiel blijft of zelfs groeit. Met een divers aanbod speelt de Overijsselkrant in op de voorkeuren van deze bezoekers, waarbij de Nederlandse gezelligheid en kwalitatief goede accommodaties een belangrijke rol spelen. Met deze inzichten streeft MarketingOost ernaar Overijssel top of mind te houden als aantrekkelijke en toegankelijke vakantiebestemming voor de Duitse toerist.

 

Overijssel: een bestemming voor nu en de toekomst

De Overijsselkrant is niet alleen een gids voor de herfstvakantie van 2024, maar ook een bewaarexemplaar voor de vakantieseizoenen van 2025. De Overijsselkrant is uitgegeven in co-creatie met Libertas Advies. Duitse bewoners van de grensregio’s - maar ook daarbuiten - die geïnteresseerd zijn in het aanbod van Overijssel in ‘Das andere Holland’ kunnen een kijkje nemen op de campagnepagina: Erleben Sie die Provinz Overijssel (das-andere-holland.de)

Link: https://www.das-andere-holland.de/overijssel
Trefwoorden: Campagne, destinatie Nederland, marketing, toerisme, speciale krant, Overijssel

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...