Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
Cruciaal voor vaststellen behoeften, knelpunten en uitdagingen
Hoe snel gaat de digitale ontwikkeling van het vakgebied toerisme? NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
Jouw input is van grote waarde!Deze online survey gaat naar zo veel mogelijk organisaties en toeristisch-recreatieve ondernemers in het gastvrijheidsdomein. Neem 9 minuten de tijd, maximaal meldt NBTC, om de vragenlijst in te vullen. "Hiermee kunnen we zien hoe organisaties gebruikmaken van digitale technologie op het gebied van marketing, bedrijfsvoering en data."
Jouw input is waardevol! Invullen kan tot en met 11 oktober 2024.
Monitor uit visie Digitale expeditieDeze jaarlijkse Digitaliseringsmonitor vloeit voort uit ' Digitale expeditie’, de landelijke visie op de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein. Uit dit document vloeiden vijf actielijnen voort, om concrete stappen te kunnen zetten in bijvoorbeeld digitalisering, innovatie en datagedreven werken. Om de behoeften uit het veld in kaart te kunnen brengen, houdt NBTC jaarlijks bij wat de mate van digitalisering in het gastvrijheidsdomein. Door de enquête komen ook de nieuwe behoeften, knelpunten en uitdagingen aan bod. Je helpt daarmee het vakgebied te ontwikkelen.
Trefwoorden: digitalisering, digitale expeditie, NBTC, toerisme, leisure, management
|
|
04/10/24
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
|
04/10/24
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
|
04/10/24
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
|
04/10/24
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
|
04/10/24
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
|
03/10/24
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
|
03/10/24
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
|
03/10/24
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.
|
|
10/10/24
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
|
12/10/24 t/m 13-10-24
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
|
15/10/24
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
|
23/10/24
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
|
12/11/24 t/m 14-11-24
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...
|
|