Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-08-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Center Parcs en Festival TREK slaan handen ineen voor groene picknick

Center Parcs en Festival TREK slaan handen ineen voor groene picknick

Festival TREK viert dit jaar zijn tiende jubileum met een bijzondere samenwerking. Midden in het Máximapark, tijdens het grootste rondreizende foodfestival van Nederland, wordt een speciale picknickarea ingericht door Center Parcs. Bezoekers kunnen hier genieten van het uitzicht vanaf een acht meter hoge uitkijktoren, terwijl ze zich tegoed doen aan allerlei lekkernijen van de foodtrucks.

Naast de picknickarea van Center Parcs biedt Festival TREK een uitgebreid programma met live muziek, theater en een keur aan streetfood. Bezoekers kunnen het hele weekend genieten van de gezellige sfeer en de vele activiteiten. Het festival vindt plaats op 6, 7 en 8 september in het Máximapark in Leidsche Rijn. De toegang is gratis.

Mensen samenbrengen in de natuur

"Onze samenwerking met Festival TREK is ontstaan vanuit de behoefte om mensen samen te brengen in de natuur,” vertelt Julia Peek, Content Manager Center Parcs. "Dat doen wij natuurlijk graag in onze parken, maar ook daarbuiten. Picknicken staat symbool voor onthaasten, echt even de tijd nemen voor elkaar. Samen tafelen, lachen, en genieten van de kleine momenten: dat is waar het allemaal om draait. Festival TREK brengt al tien jaar mensen samen, door hen te laten genieten van eten, entertainment en elkaar. Op een relaxte manier, doen waar jij je goed bij voelt en voor iedereen toegankelijk. Dat is waar wij allebei voor staan.”

"Met bijna 300.000 duizend bezoekers per jaar is Festival TREK al tien jaar het grootste rondreizende foodfestival van Nederland", aldus organisator Emile Faulborn. "Samen met de foodtrucks, muzikaal talent en theatergroepen hopen we onze bezoekers samen te brengen, en te laten genieten van en met elkaar. De samenwerking met Center Parcs helpt ons om een plek te creëren waar ruimte is om nog meer te genieten en echt even samen te zijn.”

Trefwoorden: dagrecreatie, evenementen, verblijfsrecreatie, festivals, vakantieparken, natuur

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...