Geplaatst op: 24-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Goed derde kwartaal voor easyJet

Goed derde kwartaal voor easyJet
Afbeelding van Dylan Agbagni via Pixabay

easyJet heeft een prima derde kwartaal, dat op 30 juni eindigde, achter de rug. Het aantal passagiers groeide met 8% en de winst met 16%. Het ging ook erg goed met easyJet Holidays dat het aantal passagiers met 33% zag groeien en de winst met zelfs 49%. De gemiddelde vluchtlengte groeide met 1%.

easyJet vervoerde in het derde kwartaal 25,3 miljoen passagiers en behaalde daarmee een bezettingspercentage van 90,0%, dat is 0,4 procentpunt beter dan hetzelfde kwartaal van 2023. De luchtvaartmaatschappij realiseerde 156.487 vluchten. De opbrengst per stoel groeide met 1% naar 81,61 Engelse pond. Uit passagiersvervoer bedroeg de omzet 1,6 miljard pond. De omzet uit easyJet Holidays is met 336 miljoen pond nog bescheiden maar groeit sterk (+42%). 

Voor het vierde kwartaal blijven de boekingen toenemen. Op dit moment is 69% van de tickets verkocht, een stijging van 1 procentpunt op jaarbasis. Dit betekent dat easyJet momenteel 1,5 miljoen meer stoelen voor het hoogseizoen heeft verkocht vergeleken met hetzelfde moment vorig jaar. easyJet Holidays zal dit gehele boekjaar naar verwachting meer dan £180 miljoen winst maken. Dit is een groei van meer dan 48% op jaarbasis.

Johan Lundgren, CEO van easyJet, in een toelichting op de resultaten: "Onze sterke prestaties dit kwartaal zijn te danken aan het feit dat steeds meer klanten voor easyJet kiezen vanwege ons ongeƫvenaarde netwerk van bestemmingen en de goede prijs-kwaliteitverhouding. We hebben dit resultaat behaald, ondanks dat Pasen dit jaar in maart viel en dus is meegerekend met het vorige kwartaal. Dit toont aan hoe belangrijk reizen blijft en zorgt ervoor dat we op schema liggen voor een zeer sterke zomer, waardoor we dichter bij onze middellangetermijndoelen komen."

Trefwoorden: luchtvaart, luchtvaartmaatschappijen, easyJet

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

05/09/24
Overheid rekent zichzelf te rijk met btw-verhoging op logies
De voorgenomen btw-verhoging voor de logiessector levert bij lange na niet de verwachte belastingopbrengst op, heeft een negatief effect op andere belastingopbrengsten en raakt de hele vrijetijdssector sterk.
04/09/24
Wie zijn de genomineerden voor de Duurzame KampeerAwards?
De 23 genomineerden voor de Duurzame KampeerAwards zijn bekend. Er zijn awards in drie verschillende categorieƫn waar de meest duurzame wordt gekozen: kampeermiddel, kampeerplek en innovatieconcept.
02/09/24
Camperbeurs breidt uit naar Zuid-Nederland
Beursorganisator Easyfairs haalt haar succesvolle Camperbeurs uit Hardenberg naar Zuid-Nederland met een nieuwe editie in Autotron Rosmalen. Dit betekent dat Nederland voor het eerst sinds lange tijd weer een camperbeurs onder de rivieren heeft.
02/09/24
Omzet horeca groeit in tweede kwartaal maar niet in de verblijfsrecreatie
De omzet in de horeca groeide in het tweede kwartaal van 2024 met 2,7% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2023. De omzetgroei was sterker bij eet- en drinkgelegenheden dan in de logiesverstrekking. Bij campings en vakantieparken daalde de omzet
29/08/24
Schoonmaakbedrijf CSU wil ICS overnemen
Uit een melding bij Autoriteit Consument en Markt blijkt dat CSU Groep de ICS Groep wil overnemen. De bedrijven hebben op 23 augustus 2024 de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om toestemming gevraagd voor de overname.
29/08/24
Sportevenementen zorgen voor stijging camperreserveringen bij Goboony
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.
23/08/24
Exclusief voor leden
Thijmense Berg mag verder met uitbreidingsplannen
Vakantiepark de Thijmense Berg op de Utrechtse Heuvelrug mag verder met haar uitbreidingsplannen. Dat heeft de voorzieningenrechter van de Rechtbank Midden-Nederland beslist.
22/08/24
Exclusief voor leden
Kinderen beslissen mee over camperbestemming
Uit onderzoek onder bijna 2.000 Nederlandse gebruikers van Campercontact blijkt dat 67% van de Nederlandse camperaars hun kinderen laat meebeslissen over de bestemming van het volgende camperavontuur. Deze trips duren gemiddeld zes dagen.

||| Agenda |||

02/10/24
02/10/24 t/m 02-10-24: Duurzaamheidscongres Kampeerbranche
ANWB, BOVAG, HISWA-RECRON, Kampeer & Caravan Industrie (KCI), Kampeer & Caravan Jaarbeurs (K...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days:
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...