Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-06-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Vliegen op z’n Twents

Vliegen op z’n Twents

Twente Marketing lanceerde de nieuwe ‘Vliegvakantie op z’n Twents’ campagne. Want voor een unieke vakantie hoef je echt niet altijd het vliegtuig te pakken.

De campagne is zichtbaar langs de snelweg bij Heteren, op abri’s in Arnhem en Nijmegen en op de digitale schermen bij de bagageband op Schiphol. Waar wachtende reizigers worden aangemoedigd om de volgende keer niet het vliegtuig te pakken, maar te kiezen voor een vakantie in Twente.

Ontsnappen aan drukte op Schiphol

Twente Marketing wil hiermee laten zien dat een last minute vakantie naar Twente de perfecte manier is om te ontsnappen aan de drukte op Schiphol en het hectische dagelijks leven. De regio staat bekend om haar prachtige natuur, historische steden en vriendelijke bevolking. "Met deze campagne willen we nog meer mensen kennis laten maken met onze mooie en unieke regio," zegt Evelien Meijer van Twente Marketing. "We nodigen iedereen uit om de drukte van Schiphol te ontvluchten, last minute hun koffers te pakken en te komen genieten van alles wat Twente te bieden heeft. In Twente heb je de tijd van je leven. Dat komt door de diversiteit in het landschap, de gastvrijheid en eigenwijsheden van de Tukker.”

Van abri’s tot online campagne

De campagne is zichtbaar op zowel outdoor- als online kanalen, en belooft een breed publiek aan te spreken. Niet alleen buiten Twente is er aandacht voor de campagne. In Twente zelf is de campagne te zien in de bussen van RRReis. De locaties voor de outdoor-uitingen zijn geselecteerd op basis van geanonimiseerde data uit Boost, een door MarketingOost ontwikkelde data-analyse tool. Deze tool biedt ondernemers inzicht in het boekingsgedrag en de herkomst van hun bezoekers.

Op z’n Twents: net even anders

Twente Marketing gelooft in de kracht van het Tukkerschap. Daarom staat de Twentse identiteit centraal in hun campagnes. In Twente doen ze vaak de dingen nét even anders. Oftewel: op z’n Twents. Met een knipoog tonen de campagnebeelden de unieke charme en authenticiteit van Twente.

Trefwoorden: dmo, campagnes, Overijssel, Twente

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...