Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-06-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuw VVV infopunt voor Tilburg

Nieuw VVV infopunt voor Tilburg

Tilburg heeft een gloednieuw informatiepunt op het station. Na zeven jaar vond Stichting Marketing Tilburg dat het merk Tilburg een nieuw jasje verdiende. Daarom lanceerden ze twee nieuwe websites én ging een nieuw informatiepunt open op het station: info in Tilburg.

Naast een nieuw merk voor alle doelgroepen, in Tilburg´ genaamd, opende Marketing Tilburg ook een ‘nieuwe VVV’ info in Tilburg, waarmee Tilburg en het merk zichtbaarder worden voor bezoekers en inwoners. Het informatiepunt is gevestigd op het station. "Een locatie waar zo’n 35.000 mensen dagelijks passeren en centraal in de stad”, geeft Marc Meeuwis, directeur van Stichting Marketing Tilburg, aan.

VVV_Tilburg

Uithangbord met knipoogjes

Dit ‘uithangbord van de stad’ is ingericht met de nieuwste digitale snufjes en met een knipoog. Wandelroutes kies je door het oppakken van een wandelschoen, een zogenaamd ‘lift & learn’ scherm. Kunst trek je uit een snackmuur én het nieuwste informatiepunt van Nederland heeft het kleinste theater van Tilburg. Meeuwis: "We vonden het belangrijk met lokale partijen te werken, we verbinden van nature met anderen, dat zit in ons Tilburgse DNA. Door samen te werken, zijn we daadkrachtig en maken we kleine dingen groot.” Naast de fysieke plek, is er sinds vrijdag ook een online plek met praktische informatie over een bezoek aan Tilburg: infointilburg.com.

Vind je plek, in Tilburg

Meeuwis: "Het mooiste vind ik dat de aanloop naar deze fysieke plek heel lang heeft geduurd maar dat we in drie en een halve week tijd deze shop hebben gerealiseerd. Dat toont de daadkracht en wil van alle lokale partijen die hieraan hebben meegewerkt en met wie we blijven werken.” Hijrefereert aan de makers, wiens producten het informatiepunt sieren, en de samenwerkingspartijen die het fysieke punt hebben gebouwd zoals architect Nicole van Beers en First Impression, verantwoordelijk voor de digitale schermen. "Ik hoop dat inwoners en bezoekers massaal hun weg naar deze plek weten te vinden. Het is echt de mooiste city brandstore van Nederland”, verklaart hij trots.

VVV_Tilburg

Anders dan andere infopunten

Met de winkel wil Marketing Tilburg vernieuwend zijn, anders dan alle andere infopunten in het land. Ook willen ze alleen maar met hoge kwaliteit producten werken. De bezoekers moeten verder zoveel mogelijk hun weg in de stad digitaal gaan vinden. Met interactieve schermen swipen bezoekers door verschillende opties aan bijvoorbeeld routes, restaurants en evenementen en vinden zo hun plek, in Tilburg.

De Tilburgse manier

Maarten van Asten, wethouder Citymarketing: "De shop is echt Tilburgs. Creatief, experimenteel. Het past. Een vernieuwend concept, niet traditioneel VVV.” En dat is precies wat hij wilde. Na een traject van jaren, met diverse plekken in de stad en diverse vernieuwingsslagen, is het nu ‘in handen’ van Marketing Tilburg en zit het centraal gevestigd op het station. "Een logische plek om je toeristische informatie op te halen en het is ook nog een mooie samenwerking met NS om hier reisinformatie te kunnen verstrekken want dat punt was weg. Dat brengen we nu een stukje terug en als je binnenkomt weet je: je bent in Tilburg en dit kan ik er allemaal doen.” Zijn wens voor het informatiepunt? "Dat mensen hier naartoe komen, genieten van wat Tilburg te bieden heeft, maar ook dat inwoners verrast worden door het aanbod. Je ziet een pakje kunst, een knipoog naar de kermis, het textielverleden, wat we op culinair gebied we te bieden hebben en de creativiteit van de makers. Het is echt heel tof.”

VVV_Tilburg

Link: https://www.infointilburg.com/nl
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, cmo, marketing, Noord-Brabant, Tilburg, vestigingen, infopunten, vvv's

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...