Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-05-2024
Auteur: Marc Gerlings

Vernieuwingen beursvloer Recreatie Vakbeurs 2024

Vernieuwingen beursvloer Recreatie Vakbeurs 2024
Impressie Recreatie Dorp voor Recreatie Vakbeurs 2024. Foto: EasyFairs.
Recreatie Vakbeurs onthult een aantal vernieuwingen voor de komende editie op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg. De horecastandhouders krijgen een betere plek en er komt een 'Recreatie Dorp'.

Nieuw: Recreatie Dorp

Recreatie Vakbeurs introduceert dit jaar een bijzondere toevoeging: het ‘Recreatie Dorp’. "Dit dorp bestaat uit een grote overdekte tent met een restaurant en verschillende accommodaties van exposanten. Hiermee bieden we onze bezoekers een authentiek buitengevoel, waarbij ze direct kunnen zien hoe een accommodatie eruit ziet in de buitenlucht. Het belooft een inspirerende en sfeervolle toevoeging te worden aan de beurs", aldus Kristel Stötefalk, adviseur van Recreatie Vakbeurs.

Best Practice Lounge

Bezoekers die op zoek zijn naar interessante best practices voor hun vakantiepark of camping, kunnen deze editie een bezoek brengen aan de ‘Best Practice Lounge’. Langs de gangpaden vinden bezoekers hier specifieke informatie van exposanten die voor hun bedrijf interessant kan zijn.

Mis het niet: noteer 12, 13 en 14 november 2024, op de dinsdag, woensdag en donderdag alvast in de agenda voor Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg. Voor meer informatie: www.recreatie-vakbeurs.nl.
Trefwoorden: recreatie, vakbeurs, horeca, best practice, business, management

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen