Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-04-2024
Auteur: Redactie
NRIT

VVV Weert opent drie Inspiratiepunten

VVV Weert opent drie Inspiratiepunten

Vakantiepark Roompot Weerterbergen heeft een VVV-Inspiratiepunt gekregen. VVV Weert heeft al een inspiratiepunt bij Museum W en in juni wordt het inspiratiepunt geopend in het Natuur- en Milieucentrum De IJzeren Man.

De opening bij de Weerterbergen werd verricht door Martijn van den Heuvel, Wethouder economische zaken, toerisme en recreatie samen met Jos Coumans General Manager Roompot Weerterbergen en Giel Polman, directeur Limburg Marketing.

VVV 2.0: van informatie naar inspiratie 

Met de opkomst van digitale technologieën is de rol van een VVV ontwikkeld van informatievoorziening naar een inspiratiebron. Het VVV 2.0-concept inspireert bezoekers in Hart van Limburg op een interactieve manier. Dit draagt bij aan een gastvrije bestemming en stimuleert bezoekers om meer te ontdekken. Om deze visie te ondersteunen, opent Weert drie VVV-Inspiratiepunten. De locaties zijn zorgvuldig gekozen om een breed publiek te bereiken en bezoekers aan te moedigen de omgeving te verkennen. 

In de inspiratiepunten kunnen bezoekers op de digitale kaart een keuze voor een activiteit maken waarna diverse tips oplichten. Door deze tips aan te raken krijgen ze een korte beschrijving met een qr-code. Deze kunnen ze scannen met de smartphone en zo de informatie mee op reis nemen. 


Coördinerende rol Limburg Marketing  

Limburg Marketing speelt een coördinerende rol in het trainen en ondersteunen van vrijwilligers en medewerkers van de VVV-Inspiratiepunten, met als doel een optimale gastervaring te bieden aan bezoekers in Hart van Limburg. De punten zijn gefinancierd door de gemeente Weert via het Toeristische Platform. De gemeente Weert heeft sinds 2023 een fonds waar gebruik van gemaakt kan worden voor toeristische projecten. De beoordeling van deze projecten ligt bij het Toeristisch Platform.

Trefwoorden: vvv, dmo, Limburg, inspiratiepunten

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
Ruby Group opent eerste hotel in Griekenland
De Ruby Group breidt haar internationale aanwezigheid uit met de aankondiging van een nieuw hotel in Athene, Griekenland. Het wordt het eerste Griekse hotel van de keten.
30/06/25
Voyin introduceert automatische herboeking bij prijsdaling
Het Nederlandse traveltech-platform Voyin.com heeft een innovatieve functie gelanceerd: Book & Rebook. Deze technologie herboekt hotelkamers automatisch wanneer de prijs daalt na de oorspronkelijke reservering, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen.
24/06/25
Camping De Drie Provinciën wint opnieuw ACSI Award: seniorentoerisme als groeikans voor Drenthe
Camping De Drie Provinciën heeft voor het derde jaar op rij de prestigieuze ACSI Award voor Beste Campingrestaurant in de wacht gesleept. De feestelijke uitreiking op donderdag 12 juni markeerde niet alleen een bijzondere mijlpaal, maar ook het startpunt van een inspirerend gesprek over de toekomst van recreatie in Drenthe.
24/06/25
Inschrijving Horecava Awards 2026 geopend
De inschrijving is geopend voor de Horecava Awards 2026. Deze prestigieuze prijs bekroont vernieuwende producten, diensten en concepten die de horeca daadwerkelijk verbeteren of vernieuwen.
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.