Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-04-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Al 25 jaar een eerlijker verdienmodel bij Bedandbreakfast.nl

Al 25 jaar een eerlijker verdienmodel bij Bedandbreakfast.nl

Bedandbreakfast.nl heeft haar Nederlandse en Europese website compleet vernieuwd. Dat leverde direct al meer reserveringen op. Een mooi verjaardagscadeautje voor deze organisatie die dit jaar 25 jaar bestaat en nog steeds geen commissie rekent.

Op bedandbreakfast.nl staan zo’n 3.000 B&B’s gereistreerd. Op de internationale zuster-website Bedandbreakfast.eu staan wereldwijd meer dan 4 miljoen kleinschalige accommodaties vermeld.

Nieuwe technische basis en frontend

Volgens initiatiefnemer en directeur Hanny Arens brengt het veranderende digitale landschap de nodige uitdagingen met zich mee. Als internetbedrijf zijn we constant in beweging, in de afgelopen 25 jaar hebben we dan ook meermaals onze sites vernieuwd. Voor dit jubileumjaar hebben we een nieuwe technische basis gecreëerd voor de websites, zodat we optimaal kunnen blijven innoveren. Met het nieuwe design daarbij opgeteld, zijn beide sites een stuk completer en gebruiksvriendelijker geworden. Voor gasten is het nu nóg makkelijker om unieke B&B’s, appartementen en vakantiehuisjes te vinden en te reserveren!”

Eerlijk verdienmodel

De eerste positieve resultaten van de vernieuwde websites zijn al zichtbaar. Bij het internationale zusje Bedandbreakfast.eu zijn de vernieuwingen eind 2023 doorgevoerd. Op deze site zijn ruim 33% meer reserveringen gedaan in januari en februari, dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook werden in de afgelopen maanden 24% meer B&B’s geregistreerd. Arens licht toe: "B&B's die zich op onze websites registreren, betalen een vast advertentiebedrag per jaar. Zo worden de kamerprijzen niet kunstmatig opgevoerd en hoeven zowel eigenaren als gasten géén commissies af te dragen. Deze eerlijke manier van werken is kenmerkend voor ons bedrijf.”

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, b&b, bed and breakfast, platforms, boekingen

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...