Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Frank Radstake zet peilstok in duurzame ambities ANVR

Frank Radstake zet peilstok in duurzame ambities ANVR
Frank Radstake. Foto: ANVR
Op 18 april vindt in Vlissingen het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd plaats met een workshop van Frank Radstake. De duurzame ambities van brancheorganisatie ANVR komen aan bod maar Radstake wil meer doen dan alleen ambities presenteren.

ANVR is een van de partners van het Trendcongres. Het thema is 'transitie' en de organisatie wil aan alle kanten de gasten helpen in 'hoe zet je jouw transitie in'. Frank Radstake gaat uitgebreid in op de ANVR duurzaamheidsambities. De aankomende directeur van ANVR (per 1 juli) wil 'the wisdom of the crowd' aanzetten op de bijzondere dag in Vlissingen. Dat er een ambitieus document ligt is duidelijk. Zeker met de uiteindelijke doelstelling net-zero reizen in 2050. Radstake reageert op de stelling dat de combinatie reizen en duurzaamheid wellicht een onontwarbare knoop is. "Wij hebben met de oplevering van de ambitie juist laten zien hoe je die knoop wel kunt ontwarren. Hoe we als sector een pad kunnen maken richting 2050 waarin we tegemoetkomen aan onze ambitie om tegen die tijd net zero te zijn."

Frank houdt het niet bij zenden in zijn workshop. Hij wil graag met de congresgasten met open vizier de kansen bespreken om de Nederlandse reiswereld in 2050 naar net-zero reizen te brengen. Radstake meent dat het kan en in de workshop kan blijken hoe dat proces verder moet in de komende jaren.

Wil jij hierbij zijn? Wil jij ook de interactie aangaan over het duurzamer maken van de reiswereld? Schrijf je in voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. En zet ook jouw transitie in.

Tip: nog tot en met 18 maart kun je je inschrijven tegen het voordelige Early Bird tarief. Transitie en vroegboekkorting, de ideale combinatie.

Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 – Transitie in toerisme wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, en mediapartner NRIT. Ondersteunende partners zijn Destinatie Nederland, ANVR en Reiswerk.


 
Trefwoorden: Frank Radstake, ANVR, reizen, duurzaam toerisme, visie

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...