Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Keukenhof opent 21 maart voor alle bezoekers met een Symphony of Colours

Keukenhof opent 21 maart voor alle bezoekers met een Symphony of Colours
vlnr: Sandra Bechtholt (directeur Keukenhof), Joanna Roper (ambassadeur van het Verenigd Koninkrijk in Nederland) en Patrick van Dijk (tuinman Keukenhof) bij het planten van de tulipa King Charles lll op 19 februari. Foto: Keukenhof
Met inzet van generaties bevlogen mensen is Keukenhof in 75 jaar uitgegroeid tot een internationaal fenomeen. Wereldwijd een begrip en belangrijk voor de sierteeltsector en de reisindustrie. De Engelse landschapsstijl, ontworpen door vader en zoon Zocher, vormt nog altijd de basis van het park.

De bloemententoonstelling gaat op 21 maart 2024 feestelijk open voor alle bezoekers. Op 21 maart vindt om 12.00 uur, van 14.00 tot 16.00 uur de muzikale openingsshow 'Symphony of Colours' plaats op het Molenplein. Een muzikale reis door de tijd met opera-zangeres Leatitia Gerards en dansers. 'We vieren 75 jaar Keukenhof met nieuw leven, de lente, de kleurrijke wereld die verbindt en het vakmanschap van de kwekers en arrangeurs waar we trots op zijn,' meldt Keukenhof.

1 maart 1949

Keukenhof ontstond op 1 maart 1949. Daarom werd op 1 maart van dit jaar een postzegelvel uitgebracht ter ere van het bloemenpark. Keukenhof-directeur Sandra Bechtholt ontving het eerste exemplaar van de jubileumzegel van Noud Wegman, commercieel directeur bij het postbedrijf. Bechtholt: "Het wordt een feestelijk seizoen met een jubileumtentoonstelling en tal van andere activiteiten. In het park worden miljoenen foto’s geschoten voor sociale media, maar een ansichtkaart blijft iets moois om mensen te verbinden. Zo’n handgeschreven groet vanuit Keukenhof is geliefd bij de internationale bezoeker en dit voorjaar zeker met deze jubileumpostzegel.”

Op de postzegels zijn verschillende bloemen zo groot mogelijk afgebeeld tegen een witte achtergrond: een tulp, een iris en een narcis. De rangschikking van de postzegels op het postzegelvel verwijst naar de vorm van een bloem met 6 blaadjes.Het ontwerp van het postzegelvel is van de hand van grafisch ontwerper Maud van Rossum uit Amsterdam. Op de postzegels liet zij het gevarieerde bloemenaanbod terugkeren door een oranjerode tulp, een blauwpaarse iris en een gele narcis af te beelden.
Trefwoorden: Keukenhof, 75 jaar, park, attractie

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...