Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-02-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away

Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away

Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg.  De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.

Als aftrap van deze campagne zullen van 5 februari tot 4 maart op twee grote reclamemasten in de nabijheid van Schiphol opvallende uitingen te zien zijn met de pakkende boodschap: 'Don't Vlaai Away.' Een creatieve woordspeling die Nederlanders enerzijds prikkelt en uitnodigt om te kiezen voor een duurzame vakantie in Zuid-Limburg en anderzijds de nationale trots aanwakkert op de geliefde Limburgse vlaai uit eigen land, onlangs erkend als beschermd Europees streekproduct.

Don’t Vlaai Away

De reclamemasten nabij Schiphol dienen als perfect communicatiemiddel als introductie van de campagne, een knooppunt van internationaal reisverkeer en een plek om na te denken over de vakantie. Ook een plek om gasten indirect te wijzen op de mogelijkheid om de ecologische voetdruk te verminderen, door te kiezen voor een bestemming dichterbij. "Onze zomercampagne ‘Don’t Vlaai Away’, vestigt enerzijds de aandacht op onze culinaire schatten en anderzijds op Zuid-Limburg als duurzame vakantiebestemming bekend om haar heuvels, Euregionale ligging en bourgondische leefstijl aldus Manon Luijten, marketingmanager Visit Zuid-Limburg”.

Trefwoorden: dmo, campagnes, Limburg, vakanties

CELTH




||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
14/07/25
850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.