Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-01-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Molecaten campings en vakantieparken en OMISE bundelen krachten voor innovatieve onbemande park shops

Molecaten campings en vakantieparken en OMISE bundelen krachten voor innovatieve onbemande park shops

Molecaten campings en vakantieparken en OMISE slaan de handen ineen voor een innoverende samenwerking die het gemak voor vakantiegangers naar een hoger niveau tilt. Na een eerste succesvolle onbemande Shop op Molecaten Park Waterdunen, geopend voor de zomer van 2023, kondigen beide partijen met trots de verdere samenwerking aan. In het eerste kwartaal van 2024 worden er nog eens 4 nieuwe onbemande Shops gerealiseerd. Deze innovatieve Shops maken het voor gasten mogelijk om naast de essentiële boodschappen vooral ook de vakantie aankopen te doen. De slimme onbemande Shops zijn voorzien van onder andere een zelfscankassa.

 

OMISE, een onderdeel van het retail portfolio van de Sanders Retail Groep, is gespecialiseerd in het opzetten van onbemande winkels op drukbezochte locaties, waaronder leisure-bestemmingen, hotels en kantoren. Het team van OMISE richt zich op inkoop, category management, distributie, logistiek en exploitatie van deze locaties, wat resulteert in een naadloze en efficiënte winkelervaring voor consumenten.

 

De slimme onbemande Shops zijn voorzien van een zelfscankassa, elektronische schaplabels en narrowcasting schermen. De slimme techniek in combinatie met de exploitatie door OMISE zorgt voor een winkelervaring waarbij de gast altijd verrast zal zijn door het (seizoens)aanbod. OMISE zorgt per vakantiepark voor het nodige maatwerk, waarbij het ontbijt- en borrelmoment, spel & fun en het lokale assortiment breed de ruimte krijgen. Alles wat je als toerist of gezin nodig hebt en meer.

 

Deze samenwerking markeert een belangrijke stap vooruit in de evolutie van retaildiensten op recreatiebestemmingen. De onbemande Shops van OMISE vergroten niet alleen het gemak, maar ook de flexibiliteit voor de gasten, waardoor ze meer tijd hebben om te genieten van hun vakantie. OMISE verzorgt de volledige exploitatie van de onbemande Shops en ontzorgt hierdoor maximaal de parkorganisatie. Als echte retailers doet OMISE dit op een innovatieve en verrassende manier met aandacht voor belangrijke events en de seizoenen.

 

Deze samenwerking benadrukt de visie van beide bedrijven om innovatief en duurzaam te ondernemen. Molecaten streeft naar duurzaamheid met een positieve impact op natuur en maatschappij en OMISE is hierin de geschikte partner en voldoet aan de Green Key voorwaarden. Door de slimme kassa techniek en dynamic pricing wordt onnodige derving zoveel mogelijk voorkomen.

Trefwoorden: Innovatieve shops, onbemande shops

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...