Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-01-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Molecaten campings en vakantieparken en OMISE bundelen krachten voor innovatieve onbemande park shops

Molecaten campings en vakantieparken en OMISE bundelen krachten voor innovatieve onbemande park shops

Molecaten campings en vakantieparken en OMISE slaan de handen ineen voor een innoverende samenwerking die het gemak voor vakantiegangers naar een hoger niveau tilt. Na een eerste succesvolle onbemande Shop op Molecaten Park Waterdunen, geopend voor de zomer van 2023, kondigen beide partijen met trots de verdere samenwerking aan. In het eerste kwartaal van 2024 worden er nog eens 4 nieuwe onbemande Shops gerealiseerd. Deze innovatieve Shops maken het voor gasten mogelijk om naast de essentiële boodschappen vooral ook de vakantie aankopen te doen. De slimme onbemande Shops zijn voorzien van onder andere een zelfscankassa.

 

OMISE, een onderdeel van het retail portfolio van de Sanders Retail Groep, is gespecialiseerd in het opzetten van onbemande winkels op drukbezochte locaties, waaronder leisure-bestemmingen, hotels en kantoren. Het team van OMISE richt zich op inkoop, category management, distributie, logistiek en exploitatie van deze locaties, wat resulteert in een naadloze en efficiënte winkelervaring voor consumenten.

 

De slimme onbemande Shops zijn voorzien van een zelfscankassa, elektronische schaplabels en narrowcasting schermen. De slimme techniek in combinatie met de exploitatie door OMISE zorgt voor een winkelervaring waarbij de gast altijd verrast zal zijn door het (seizoens)aanbod. OMISE zorgt per vakantiepark voor het nodige maatwerk, waarbij het ontbijt- en borrelmoment, spel & fun en het lokale assortiment breed de ruimte krijgen. Alles wat je als toerist of gezin nodig hebt en meer.

 

Deze samenwerking markeert een belangrijke stap vooruit in de evolutie van retaildiensten op recreatiebestemmingen. De onbemande Shops van OMISE vergroten niet alleen het gemak, maar ook de flexibiliteit voor de gasten, waardoor ze meer tijd hebben om te genieten van hun vakantie. OMISE verzorgt de volledige exploitatie van de onbemande Shops en ontzorgt hierdoor maximaal de parkorganisatie. Als echte retailers doet OMISE dit op een innovatieve en verrassende manier met aandacht voor belangrijke events en de seizoenen.

 

Deze samenwerking benadrukt de visie van beide bedrijven om innovatief en duurzaam te ondernemen. Molecaten streeft naar duurzaamheid met een positieve impact op natuur en maatschappij en OMISE is hierin de geschikte partner en voldoet aan de Green Key voorwaarden. Door de slimme kassa techniek en dynamic pricing wordt onnodige derving zoveel mogelijk voorkomen.

Trefwoorden: Innovatieve shops, onbemande shops

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.