Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Je vlucht checken op Schiphol via Apple Watch

Je vlucht checken op Schiphol via Apple Watch
Foto: Schiphol Group.

Gebruikers van een Apple Watch kunnen sinds tien januari de nieuw ontwikkelde app van Schiphol downloaden. De app stelt reizigers in staat om gemakkelijk en snel via hun eigen horloge de belangrijkste informatie over hun vlucht te ontvangen.


De afgelopen maanden is er door de luchthaven hard gewerkt en geïnvesteerd in de ontwikkeling van de digitale kanalen. Dit jaar hebben ruim 1.6 miljoen unieke reizigers de iPhone of Android Schiphol app gedownload. Uit cijfers blijkt dat 30% van de iPhone gebruikers een Apple Watch hebben gekoppeld. De ontwikkeling van de app voor dit medium was daardoor een logische vervolgstap. 

Toepassen van AI 

Via de Schiphol app maakt Schiphol het vertrek-, transfer- en aankomstproces transparanter en voorspelbaarder, onder meer door het toepassen van slimme, zelflerende algoritmes (AI). Op basis van deze databronnen geeft de luchthaven reizigers dynamische adviezen en inzichten over hun reis. 


David de Vries, Product Owner Schiphol App: "In het afgelopen jaar hebben we duizenden bewegingssensoren in het plafond in de vertrek- en aankomsthallen geplaatst. Met zelflerende algoritmes kunnen we daarmee de drukte en wachttijden steeds beter voorspellen. Het is onze ambitie om de volledige reis, van thuis tot vakantiebestemming en weer terug, transparant en voorspelbaar te maken.”


De eerste versie van de Schiphol Watch app is vanaf nu te downloaden in de iOS App Store. Zodra reizigers de Schiphol App downloaden (of al gedownload hebben), verschijnt de app automatisch op de Apple Watch. Reizigers die in de toekomst willen helpen met het testen van ontwikkelde apps door Schiphol kunnen zich via de website van Apple aanmelden


Trefwoorden: Schiphol, app

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...