Geplaatst op: 12-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Utrecht lokt bezoekers van Vakantiebeurs naar het stadscentrum

Dutch Travel Week wordt in de komende jaren sterker geladen

Utrecht lokt bezoekers van Vakantiebeurs naar het stadscentrum
Bezoeker Vakantiebeurs verleiden om terug te komen naar Utrecht.

Op de beursvloer van de Vakantiebeurs is bijna geen Nederlandse destinatie te vinden, maar wel is daar groots aanwezig Utrecht. De beursorganisatie is heel blij met de samenwerking met Utrecht Marketing dat de naam kreeg Dutch Travel Week. Susanne Pieren (Utrecht Marketing) heeft het netwerk van ondernemers ingezet.

Utrecht is aanwezig met een hoog opgebouwde stand. Je vindt er de highlights, tips maar ook routes worden uitgedeeld. Toch spreekt er van de geboden informatie geen boodschap uit dat je meteen op die dag nog het centrum van de Domstad moet verkennen. De Jaarbeurs spreekt met het initiatief zowel de zakelijke als de leisure bezoeker aan. Of je nu werkzaam bent in de reisbranche of op zoek bent naar inspiratie over jouw volgende vakantie, tijdens Vakantiebeurs word je ondergedompeld in vakantiesferen en vind je precies wat jij nodig hebt voor de start van jou volgende reis. Tijdens Vakantiebeurs ga je als wereldreiziger in één dag de wereld rond. Samen met  Travel Trade Day brengen we van 8 t/m 14 januari 2024 de reiswereld in haar volledigheid naar Utrecht. Vakantiebeurs is hét centrum van de Dutch Travel Week, maar er is zoveel meer te doen in Utrecht! De beursorganisatie hoopt dat meer Nederlandse bestemmingen aanhaken.

We vroegen Susanne Pieren (communicatie Utrecht Marketing) naar de samenwerking met de Vakantiebeurs in de Dutch Travel Week.

"We hebben een mooie samenwerking met de Jaarbeurs. Samen willen we bezoekers inspireren de stad in te gaan. Naast een bezoek aan de beurs is het voor bezoekers een korte afstand naar de historische binnenstad. We hebben in de stand ook een levensgrote plattegrond met highlights. We willen ze graag meer laten zien, of het nu een museum of om horecagelegenheid gaat en eventueel dat deze bezoekers nog een keer terugkomen. Utrecht heeft ontzettend veel te bieden.”

Hoe is de samenwerking met je partners in de stad opgezet? "Een vakantie of paar dagen weg in eigen land kan ook heel mooi zijn. We hebben een aantal samenwerkingspartners gevraagd mee te denken. Horecabedrijven bieden bijvoorbeeld een klein hapje of een drankje als je een toegangskaartje kunt laten zien. Verder bieden wij op diverse plekken in de stad leuke kortingen aan voor bezoekers zoals bijvoorbeeld op de Domplein Highlights Tour, een rondvaart of in onze eigen Winkel van Utrecht op het Domplein. Een kleine stimulans om de bezoekers naar de stad te krijgen.”


Trefwoorden: Vakantiebeurs, Utrecht, marketing, dmo

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Breda voegt curlingbanen toe aan winterprogrammering
Nederlandse steden bieden steeds meer winterprogrammering aan. Breda gaat verder dan een ijsbaan. De silent disco staat weer op het programma en nieuw zijn de curlingbanen.
18/11/25
Aanlichting Domtoren mogelijk door cheque van 1,2 miljoen euro
Tijdens een bijeenkomst op 17 november in de Michaëlskapel van de Domtoren heeft wethouder Dennis de Vries een cheque ter waarde van 1,2 miljoen euro in ontvangst genomen. Het bedrag is de opbrengst van diverse acties en initiatieven die Stichting Utrechts eigenDom en Utrecht Marketing de afgelopen zeven jaar organiseerden om de nieuwe aanlichting van de Domtoren mogelijk te maken.
14/11/25
Noordwijk presenteert magazine over herbronnen
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.