Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-12-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Campercontact haalt geld op voor Europese groei

Campercontact haalt geld op voor Europese groei

Campercontact heeft een investering van twee miljoen euro opgehaald om als scale-up verder te groeien in Europa. Deze kapitaalinjectie is verzorgd door Airbridge Equity Partners. Campercontact, dat is ontstaan uit de NKC, verbindt camperaars en camperplaats-aanbieders met elkaar.

"Deze investering luidt een nieuw hoofdstuk in voor Campercontact,” aldus Jorian Keij, CEO van Campercontact. " Wij geloven dat de beste camperavonturen beginnen met betrouwbare en toegankelijke informatie. Door een uitgebreid netwerk, kapitaal en knowhow van de markt stelt Airbridge Equity Partners ons in staat onze plannen te versnellen en deze belofte verder uit te bouwen .”

Afsplitsing van NKC

Campercontact splitste zich eerder dit jaar af als onderneming van de NKC, Europa's grootste camperclub en tevens investeerder in Campercontact. "De NKC is blij te zien dat Campercontact, een belangrijke speler voor camperaars in Europa, zich met deze financiering versneld kan ontwikkelen," zegt Stan Stolwerk, directeur-bestuurder van de NKC. "Deze stap versterkt onze gedeelde doelstelling om camperreizen toegankelijk, betrouwbaar en plezierig te maken voor alle camperaars.”

Investeren in dienstverlening aan campings en camperlocaties

Met meer dan een miljoen camperreizigers biedt Campercontact een betrouwbare bron van informatie voor het vinden van overnachtingsplaatsen. De community draagt bij door nieuwe locaties toe te voegen, reviews te schrijven en gedetailleerde camperroutes te gebruiken. Naast de Business-to-Consumer component zal Campercontact verder investeren in dienstverlening aan campings en camperlocaties in Europa, waardoor beheerders van overnachtingslocaties direct boekingen kunnen ontvangen via het platform en gebruikmaken van functionaliteiten voor meer zichtbaarheid.

Opbouwen actieve community

Robin Rensen, Investment Director bij Airbridge Equity Partners, licht de investering toe: "Het opbouwen van een community is niet alleen bijzonder tijdrovend en waardevol voor gebruikers, het is vaak ook de enige manier om de uitdagingen op te lossen waar alle gebruikers van Campercontact zich gezamenlijk voor inzetten. Deze actieve community en een gepassioneerd team, stelt Campercontact in staat de standaard te worden voor de toekomst van camperreizen. Door de innovatieve roadmap betrekken we camperplekeigenaren nog intensiever, om zo de hele community en de daaruit voortkomende oplossingen samen te brengen.''

Over Campercontact

Meer dan een miljoen camperliefhebbers gebruiken Campercontact in alle seizoenen om een overnachtingsplek te vinden. Met geavanceerde filteropties vinden zij altijd een camperplaats of camping die bij hen past. De ruim 40.000 locaties in 58 landen zijn verzameld door de gebruikers zelf. De apps zijn te downloaden voor Android via Campercontact - Camperplaatsen - Apps op Google Play en voor iOS-gebruikers via Campercontact in de App Store

Over NKC

De NKC is met haar 65.000 leden de grootste camperclub van Europa. Sinds haar oprichting in 1976 biedt de NKC inspiratie en kennis voor alle camperaars in Nederland én Europa. De NKC heeft een breed aanbod van camperreizen, specifiek op de camper gerichte verzekeringen en technisch advies. Daarnaast behartigt de NKC de belangen van alle camperaars op het terrein van duurzaamheid, wet- en regelgeving en de ontwikkeling van camperplaatsen in Nederland.

Over Airbridge

Airbridge Equity Partners is een hands-on investeringsmaatschappij, opgericht door ondernemers, welke investeert in technologiegedreven bedrijven in Europa. Samen met de oprichters en management van schaalbare early-stage bedrijven, proberen we met praktische ervaring en genuanceerd perspectief groei te realiseren en bedrijven naar een volgende fase te brengen.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campers, kampeerauto's, camperplaatsen, campings, platforms

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...