Geplaatst op: 13-12-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd

Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd

Door de toenemende  vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme  is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.

"Het mooie voor de nieuwe projectleider is dat je een breed aantal projecten mag oppakken. Of het nu om de vitaliteit van vakantieparken gaat, het begeleiden van processen om tot een beleidsvisie te komen of een draagkrachtonderzoek onder inwoners, je kunt er bij ons mee aan de slag,” meldt senior adviseur en partner van het bureau Tinco Lycklama.

De brede vrijetijdseconomie

Die nieuwe projectleider moet wel houden van de breedte in het vakgebied. Afgelopen zomer werd het Goois Natuurreservaat geholpen met een nieuwe visie. Compleet onderbouwd hoe recreanten de fietspaden beleven en waarderen. Lycklama is ondertussen volop actief voor de Agenda Natuurinclusief. En bij gemeenten leven continue vragen over de vitaliteit van vakantieparken.

Tussen al die uitdagingen moet de nieuwe projectleider kunnen schakelen tussen onderzoek en toepassingen. ‘Van het woordje ‘onderzoek,’ en vooral de concrete toepassing daarvan, maakt je hart een sprongetje, maar je bent ook praktijkgericht, want jij weet hoe je onderzoeksresultaten moet vertalen naar concrete adviezen,’ meldt het bureau. Bij alle projecten zal de grote trend in recreatie opduiken; duurzaamheid.

Tinco tot slot over impact maken in de sector: "In diverse projectteams werken we als bureau aan dat wat ertoe doet; het creëren van een vitaal en gezond vrijetijdslandschap in balans met de leefomgeving.”

Nieuwsgierig geworden?

Bekijk dan online de vacature. Ben je dan nog steeds enthousiast? Neem dan contact op met Tinco Lycklama: lycklama@ruimteenvrijetijd.nl / 06 53383550 of Jan Jaap Thijs: thijs@ruimteenvrijetijd.nl / 06 51174193

Trefwoorden: toerisme, recreatie, vrije tijd, leisure, onderzoek, advies, vacatures

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.