Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Industry Fair sterke samenwerking in NHL Stenden

Industry Fair sterke samenwerking in NHL Stenden
Aantal standhouders is verdubbeld. Foto: Ronnie Zeemering.

Een springplank voor de carrière noemt Hogeschool NHL Stenden de Industry Fair op woensdag 29 november. Door een sterke interne samenwerking is er veel vernieuwing te vinden op deze beurs waar werkgevers de talenten spotten.


Op woensdag 29 november vindt een extra grote editie plaats van de Industry Fair. Honderd (inter)nationale werkgevers uit de hospitality-, leisure- en toerismebranche presenteren zich in het WestCord WTC Hotel in Leeuwarden aan meer dan duizend studenten van NHL Stenden Hogeschool. De Industry Fair is een innige samenwerking tussen Hotel Management School LeeuwardenLeisure & Events Management en Tourism Management van NHL Stenden. Dat maakt deze editie krachtiger dan vorige banendagen.

Grote internationale hotelketens zoals Accor, Hilton en Intercontinental Hotels Group en landelijke en regionale hospitality-, leisure- en toerismebedrijven zoals De Krim Texel, Landal GreenParks, RAI Amsterdam en WestCord hotels pitchen wat zij te bieden hebben aan de werknemers van de toekomst. Stenden laat aan NRIT weten dat de rollen omgedraaid zijn. Waar voorheen de student richting het bedrijfsleven ging om zich te oriënteren op stageplekken of carrièremogelijkheden, gebeurt dit nu andersom. "Het bedrijfsleven komt naar de student toe. Bedrijven zien echt de toegevoegde waarde van een beurs als dit en zitten te springen om talent.”


Ontmoet je toekomst

Bij de Industry Fair staat ontmoeting centraal. Tijdens het event kunnen studenten kennismaken met bedrijven via pitches, speeddates en netwerkgesprekken. Zo oriënteren ze zich vast op een stageplek. Dat ziet ook Melissa Fuller, directeur van de academie Leisure & Tourism: "Deze Industry Fair is niet zomaar een evenement, het is een springplank voor aankomende carrières. We bieden niet alleen een beurs, we bieden een toekomst.”

Marco ten Hoor, academiedirecteur Hotel Management School Leeuwarden, ziet de fair als "de ultieme plek voor studenten om te oriënteren op een stageplek en voor de industrie om kennis te maken met nieuw talent.”

Verdubbeling standhouders

Hotel Management School Leeuwarden organiseert de beurs dit jaar voor het eerst samen met opleidingen Leisure & Events Management en Tourism Management. Daardoor is er een verdubbeling van standhouders gerealiseerd ten opzichte van de Industry Fair van 2022. Studenten kunnen zich nu nog beter oriënteren op hun vervolgstappen. Er is veel overlap en synergie tussen de sectoren, dus een logische verbinding. Dat is een positieve ontwikkeling voor het vakgebied. Het is  een kans om de aantrekkingskracht van de branche in de breedte te verhogen, zodat talenten behouden kunnen worden voor hospitality. De branche heeft veel facetten. "Het is belangrijk dat we dat aan de studenten laten zien. Daarom zijn veel verschillende sectoren vertegenwoordigd op de Industry Fair, naast hotellerie bijvoorbeeld ook consultancy, congress & events en touroperators,” meldt de hogeschool.

In de organisatie zijn mooie details te vinden. Tijdens een gesprek en informatie over een carrière wil je niet gestoord worden door honderden andere studenten. Er is een plein op de beursvloer waar company pitches plaatsvinden. Vertegenwoordigers van de bedrijven en studenten dragen een silent disco koptelefoon, zodat ze niet gestoord worden. De studenten kunnen ook zelf leren van deze Industry Fair. De Fair is opgezet als een echte beurs, zodat studenten ook als een event ervaren en daarbij meehelpen van begin tot het eind.

Datum: woensdag 29 november
Locatie: WestCord WTC Hotel, Heliconweg 52, 8914 AT in Leeuwarden
Tijd: 9.30 - 16.15 uur


Trefwoorden: banen, werk, carriere, Stenden, toerisme, leisure, hotel, hospitality, onderwijs

CELTH



||| Nieuws |||

11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.