Toerisme Vlaanderen en VisitScotland hernieuwen samenwerking
Toerisme Vlaanderen en VisitScotland, de toerismeorganisaties van Vlaanderen en Schotland, hebben een vernieuwde samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Beide organisaties engageren zich om hun respectievelijke toeristische bestemmingen op een verantwoorde manier verder te ontwikkelen. De toeristische visie ‘Reizen naar Morgen’ van Toerisme Vlaanderen en de strategie ‘Responsible Travel’ van VisitScotland die dezelfde waarden delen, vormen het kompas. Samenwerking sinds 2017Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen, en Malcolm Roughead, Chief Executive van VisitScotland zetten hun handtekening onder de vernieuwde samenwerkingin de National Gallery of Scotland in Edinburgh, waar een permanente tentoonstelling van Vlaamse kunst te zien is in onlangs geopende nieuwe galerijen. Beide toerismeorganisaties werken al sinds 2017 goed samen en delen de ambitie om bestemmingen van wereldklasse uit te bouwen en te streven naar plekken die aangenaam zijn om in te leven, te werken en te bezoeken. Peter de Wilde: "'Reizen naar morgen’ of werken aan ’Responsible tourism’ zoals onze Schotse collega’s dit noemen, doe je niet alleen. We bouwen aan een inclusief toerisme, aan een toekomst zonder koolstofuitstoot, aan een top evenementenbeleid en aan het meten van de impact van toerisme samen met onze Vlaamse partners, maar ook met internationale topspelers zoals VisitScotland. Ik ben dankbaar voor de resultaten van deze vruchtbare samenwerking en kijk uit naar het vervolg van dit verhaal.” Concrete resultatenDe samenwerking tussen de twee toerismeorganisaties heeft in het verleden al mooie resultaten opgeleverd op het gebied van inclusief en sociaal toerisme en de organisatie van topevenementen. Schotland profiteerde van de expertise van Vlaanderen over sociaal toerisme bij de lancering en uitvoering van de ScotSpirit Breaks, naar het voorbeeld van de Vlaamse werking rond ‘Iedereen verdient vakantie’. VisitScotland van zijn kant stelde zijn wereldwijd erkende evenementenexpertise ter beschikking bij de oprichting van EventFlanders.
Trefwoorden: toerisme, beleid, evenementen, sociaal toerisme, dmo's, nationale bureaus voor toerisme, samenwerking, België, Groot-Brittannië
|
|
26/07/24
Terwijl de Olympische Spelen in Parijs vanavondofficieel van start gaan, blijkt dat de stad te maken heeft met lege hotelkamers en een overvloed aan beschikbare tickets voor de wedstrijden. Wat is er aan de hand?
|
19/07/24
Op 10 september 2024 start in Leopoldsburg, België, het Vrijheidspad, een 11-daagse wandelestafette die het begin van 80 jaar vrijheid markeert. De route loopt door de provincies Limburg (Nederland en België), Noord-Brabant en Gelderland, en volgt de Market Garden Liberation Route.
|
15/07/24
Op 13 september begint Brabant het Bevrijdingsjaar met de theatervoorstelling ‘Achter de Horizon’ op de historische Vlagheide bij Eerde, waar in 1944 Amerikaanse parachutisten landden. Deze symbolische locatie vormt de achtergrond voor de voorstelling, die deel uitmaakt van het programma ‘Brabant Herinnert’, ter ere van 80 jaar vrijheid.
|
15/07/24
De Nijmeegse Vierdaagse is het grootste wandelevenement in de wereld maar wat vraagt dat aan organisatie? Rode Kruis meldt dat het 850 vrijwilligers inzet tijdens de 106de Nijmeegse 4Daagse én bij de Vierdaagsefeesten in Nijmegen.
|
05/07/24
De bekendmaking van de nieuwe naam van Dierenrijk is feestelijk onthuld tijdens de officiële opening van de vernieuwde verblijven van de tijgers en olifanten.
|
05/07/24
Op 3 juli heeft burgemeester Wendy Verkleij bij Breakers Beach House in Noordwijk aan Zee het eerste exemplaar van het kookboek ‘De Noordwijkse Keuken’ in ontvangst genomen.
|
01/07/24
Air France en Transavia France hebben momenteel te kampen met druk op de verwachte inkomsten voor het zomerseizoen. Oorzaak zijn de komende Olympische Spelen in Parijs, waarbij het verkeer van en naar de Franse hoofdstad achterblijft bij andere grote Europese steden.
|
28/06/24
In de Nederlandse horeca is de impact van het Europees Kampioenschap voetbal duidelijk zichtbaar. Dat ziet ING in haar transactiedata. Maar niet alles is, evenals de wedstrijden, hausanna. Vooral restaurants zien op speeldagen fors minder omzet.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|