Geplaatst op: 22-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug

Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug
Fox is weer terug. Foto: ANWB Reizen.

Kon ANWB toch niet zonder de sterke uitstraling van een echt sterk merk voor de reiswereld? ANWB Reizen herintroduceert het reismerk Fox. Het is een iconisch merk dat zijn waarde bewees voor de verre reizen.

Nadat het twee jaar geleden nog werd afgedankt, is Fox nu weer terug. Met Fox, als 'Expert in rondreizen', streeft ANWB Reizen ernaar om een breder publiek te bereiken. Begin december 2023 gaat de website fox.nl live.

 

Het reismerk, dat zijn oorsprong vond in 1996, werd in 2021 opgenomen in ANWB Reizen, waardoor de naam FOX verdween. Nu maakt de naam een comeback. In tegenstelling tot het verleden richt Fox zich nu op Europese bestemmingen én verre bestemmingen. Net als voorheen richt Fox zich op gezinnen, stellen en individuele reizigers, of ze nu de voorkeur geven aan groepsreizen of individuele reizen.


Aanvulling op aanbod ANWB Reizen

De strategische keuze voor het hernieuwde merk is om verschil te maken tussen leden en niet-leden van ANWB. Fox vormt hiermee een aanvulling op het huidige aanbod van ANWB Reizen dat zich steeds meer gaat richten op reizen met ledenvoordeel. Terwijl de ANWB via haar eigen kanalen een breed scala aan ANWB Reizen aanbiedt - van stedentrips tot autoreizen en van vakantieparken tot groepsreizen - specialiseert Fox zich volledig in rondreizen die ook via derden geboekt kunnen worden.


In december zijn de eerste reizen te boeken op fox.nl en bij de samenwerkende reisbureaus, zowel voor de Nederlandse als Belgische markt. Het aanbod wordt in 2024 verder uitgebreid. Fox wordt met een marketingcampagne geïntroduceerd, met onder meer de lancering van de website, de uitgave van een nieuwe brochure en de aanwezigheid op de Vakantiebeurs in januari 2024.

Trefwoorden: Fox, reizen, ANWB

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.