Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Retail Kappé wordt verkocht aan Schiphol Group

Retail Kappé wordt verkocht aan Schiphol Group
Kappé wordt verkocht aan Schiphol. Foto Schiphol Group - Roger Cremers

Schiphol en luchthavenretailer Kappé (15 winkels) bereikten een principeovereenkomst over een overname door Schiphol. Schiphol verwerft per 1 januari 2024 100% van de aandelen en wordt volledig eigenaar van de familieonderneming.

Met de overname zet Schiphol een volgende stap richting de vernieuwing van het winkelaanbod op de luchthaven. Kappé verkoopt parfums, cosmetica, zonnebrillen en drogisterijartikelen in vijftien winkels op Schiphol. Schiphol wil met de overname het bedrijf voortzetten en verder investeren in deze winkels en vooruitkijken naar nieuwe winkels en concepten.

Continuïteit voor de winkels en medewerkers staat centraal. Daarnaast zet Schiphol in op de reeds ingezette professionalisering van Kappé en de samenwerking met commerciële partners. De overname stelt Schiphol op de lange termijn in staat om de beschikbare vierkante meters flexibel in te richten, met ruimte voor innovatie en een betere winkelervaring voor passagiers.


Arthur Reijnhart, Directeur Commercial bij Schiphol meldt over de overname: "Kappé is al sinds 1950 een van onze commerciële partners op de luchthaven, en maakt echt deel uit van het erfgoed van Schiphol. De parfum-, cosmetica-, en zonnebrillenwinkels zijn een essentieel onderdeel van het winkelaanbod op Schiphol. Met deze overname willen we de winkels versterken en vernieuwen, zodat we de passagiers nog beter van dienst kunnen zijn met een aantrekkelijk aanbod.”


Jacques Parson, eigenaar Kappé: "Met gepaste tevredenheid en trots kijk ik terug op de 36 jaar die ik leiding heb gegeven aan Kappé. De medewerkers stonden en staan voor mij altijd centraal. Hun inzet en loyaliteit hebben Kappé gemaakt tot wat het nu is: een niet weg te denken begrip op Schiphol. Ik ben blij dat we in Schiphol een partij hebben gevonden die de toekomst van medewerkers en de onderneming veiligstelt.”


De Kappé winkelconcepten Perfumes & Cosmetics, Drugstore en Sunglasses hebben ruim driehonderd medewerkers in dienst. De overname is nog onder voorbehoud van goedkeuring door de Autoriteit Consument & Markt en adviezen van de ondernemingsraden van zowel Kappé als Schiphol.

Trefwoorden: retail, Schiphol, luchthaven

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...