Geplaatst op: 30-10-2023
Auteur: Redactie
NRIT

NS kiest Insiders en Roularta Media Nederland voor contentstrategie NS Dagje Uit

NS kiest Insiders en Roularta Media Nederland voor contentstrategie NS Dagje Uit
Afbeelding van Eveline de Bruin via Pixabay

Goed nieuws voor binnenlandse bestemmingen. Het in onze sector bekende destinatiemarketingbureau Insiders heeft een grote opdracht voor NS Dagje Uit in de wacht gesleept. Daarmee komen veel bestemmingen direct onder de aandacht van treinreizigers. Vooral de datagedreven aanpak kon de NS bekoren.

Insiders gaat vanaf volgend jaar samen met Roularta Media Nederland de content verzorgen voor de website ns.nl/dagjeuit, het gedrukte en digitale magazine NS Dagje Uit, en de informatieschermen in NS-treinen werkt

Duurzaam Nederland ontdekken

Na een landelijke aanbesteding heeft NS gekozen voor Insiders Online en Roularta Media Nederland BV voor de contentstrategie en -creatie van NS Dagje Uit. NS Dagje Uit heeft als doel Nederlanders te motiveren om duurzaam te reizen en hun eigen land te ontdekken aan de hand van zorgvuldig geselecteerde tips voor een bijzonder dagje uit. De nadruk ligt hierbij op stedentrips, wandelingen in de natuur en culturele evenementen en instellingen.

Grootste inspiratiebron voor treinreizen in Nederland

De komende jaren zullen Insiders Online en Roularta Media Nederland samen met het NS-team NS Dagje Uit ontwikkelen tot een toonaangevende inspiratiebron voor treinreizen in Nederland. Het doel is om Nederlanders te inspireren om bijzondere bestemmingen in Nederland te ontdekken en daarbij duurzaam vervoer te gebruiken. Om zoveel mogelijk Nederlandse reizigers te bereiken, maakt NS Dagje Uit gebruik van de volgende kanalen:

  • de website ns.nl/dagjeuit, met wekelijkse updates;
  • het magazine NS Dagje Uit, dat zes keer per jaar digitaal wordt gepubliceerd en waarvan twee edities ook in print verschijnen;
  • e-mail, er wordt maandelijks een nieuwsbrief uitgestuurd met (reis)informatie- en inspiratie van NS;
  • meer dan 10.000 informatieschermen in NS-treinen;
  • informatieschermen in OV-servicewinkels op 11 NS-stations

Content gedreven door data en innovatie

De omni-channel contentstrategie voor NS Dagje Uit zal voortdurend worden verbeterd op basis van reizigersonderzoeken en data-analyses. Partijen streven ernaar niet alleen te inspireren, maar ook te innoveren op het gebied van contentmarketing. In de komende jaren zullen verschillende pilots worden geïntroduceerd, waaronder specifieke content per treintraject in samenwerking met bestemmingen, de cultuur- en vrijetijdssector. "Bij NS werken we steeds meer op basis van data en nemen we beslissingen op grond van grondig onderzoek en inzichten," zeggen Liselotte Helleman en Priscilla Repi, beiden contentspecialist bij NS. "We verwachten hetzelfde van onze partners en de bureaus waarmee we samenwerken. Roularta Media Nederland en Insiders Online hebben ons tijdens het aanbestedingsproces overtuigd met hun expertise op het gebied van destinatiemarketing en hun datagedreven aanpak. We kijken uit naar een mooie samenwerking.”

Reiscontentmakers

Insiders Online is het toonaangevende online bureau voor destinatiemarketing in Nederland en Vlaanderen. Roularta Media Nederland is de grootste onafhankelijke magazine-uitgever van Nederland met titels als Columbus Travel en In Eigen Land. "De keuze van NS voor specialisten met een uitgebreid netwerk van multimediale reiscontentmakers getuigt van lef en feeling voor innovatie,” aldus Servia van de Laak, algemeen directeur van Insiders Online, en Mark Mackintosh, hoofdredacteur van de Roularta Media Nederland. "We gaan de uitdaging vol enthousiasme aan." 

Trefwoorden: dagrecreatie, marketing, duurzaam toerisme, binnenlands toerisme, bestemmingen

CELTH



     
Trendrapport

||| Nieuws |||

27/11/23
Antwerpse erfgoedprijs naar Koninklijke Kempen
Dit jaar wint het project ‘Koninklijke Kempen’ van de Onroerend Erfgoeddienst Stuifzand de Erfgoedprijs van 10.000 euro. Het project maakt het publiek warm voor het Koninklijke domein in de Kempen.
27/11/23
Exclusief voor leden
Van Gogh zonnebloemen in NP Van Gogh
In de zomer van 2024 krijgt Brabant een kunstwerk van planten en bloemen in de vorm van de ‘Vaas met zonnebloemen’ van Vincent van Gogh. Dit project, dat wordt uitgevoerd bij de Menmoerhoeve in Etten-Leur, wordt mogelijk gemaakt door Natuurhuisje die zich als partner aansluit bij Van Gogh Nationaal Park (NP).
27/11/23
Exclusief voor leden
Vijf genomineerden voor de Fietsroute van het Jaar 2024
Vijf routes in Europa zijn genomineerd voor de Fietsroute van het Jaar 2024. Dit jaar had de jury een luxeprobleem. Er was een grote kwaliteit onder de aangedragen routes voor de uitverkiezing.
21/11/23
Recreatie Vakbeurs groeit door naar 8.500 bezoekers
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs op 14, 15 en 16 november 2023 in Evenementenhal Hardenberg is bezocht door in totaal 8.472 recreatieprofessionals. Nooit eerder kwamen zoveel bezoekers op deze driedaagse vakbeurs af.
20/11/23
Aanleg doorfietsroute in IJsselstein hervat
Vanaf vandaag gaat aannemer Jos Scholman Infra B.V. verder met de aanleg van de doorfietsroute Utre...
17/11/23
Exclusief voor leden
Trend feestdagen anders vieren en daarom gaan we met vakantie
Feestdagen met familie vieren? Welnee, we gaan met vakantie. Dat is een van de uitkomsten van onderzoek hoe de Nederlanders omgaan met de tradities rondom de feestdagen. Vrije tijd staat hoog op de verlanglijst.
13/11/23
Exclusief voor leden
Gravelcode voor Brabantse landschap
Het uitgestrekte Brabantse landschap bij Goirle en Hilvarenbeek is populair onder mountainbikers en gravelbikers. Maar de natuur is kwetsbaar en daarom is een code voor duurzaam gebruik opgesteld. Gravelbikers nemen snel in aantal toe.
10/11/23
3,3 miljoen euro voor projecten erfgoed Zuid-Holland
In 2024 kunnen binnen het maatregelenpakket van de zeven Zuid-Hollandse erfgoedlijnen 68 projecten een subsidie tegemoet zien. Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland stellen hiervoor €3,3 miljoen beschikbaar.

||| Agenda |||

29/11/23
29/11/23 t/m 29-11-23: Industry Fair NHL Stenden
Op woensdag 29 november organiseren de opleidingen Hotel Management, Leisure & Events Manag...
12/12/23
12/12/23 t/m 12-12-23: Openhuis Playdôme Roosendaal
Pleisureworld organiseert op dinsdag 12 december bij Playdôme in Roosendaal een Openhuis met een in...
24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...
18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...