Geplaatst op: 30-10-2023
Auteur: Redactie
NRIT

NS kiest Insiders en Roularta Media Nederland voor contentstrategie NS Dagje Uit

NS kiest Insiders en Roularta Media Nederland voor contentstrategie NS Dagje Uit
Afbeelding van Eveline de Bruin via Pixabay

Goed nieuws voor binnenlandse bestemmingen. Het in onze sector bekende destinatiemarketingbureau Insiders heeft een grote opdracht voor NS Dagje Uit in de wacht gesleept. Daarmee komen veel bestemmingen direct onder de aandacht van treinreizigers. Vooral de datagedreven aanpak kon de NS bekoren.

Insiders gaat vanaf volgend jaar samen met Roularta Media Nederland de content verzorgen voor de website ns.nl/dagjeuit, het gedrukte en digitale magazine NS Dagje Uit, en de informatieschermen in NS-treinen werkt

Duurzaam Nederland ontdekken

Na een landelijke aanbesteding heeft NS gekozen voor Insiders Online en Roularta Media Nederland BV voor de contentstrategie en -creatie van NS Dagje Uit. NS Dagje Uit heeft als doel Nederlanders te motiveren om duurzaam te reizen en hun eigen land te ontdekken aan de hand van zorgvuldig geselecteerde tips voor een bijzonder dagje uit. De nadruk ligt hierbij op stedentrips, wandelingen in de natuur en culturele evenementen en instellingen.

Grootste inspiratiebron voor treinreizen in Nederland

De komende jaren zullen Insiders Online en Roularta Media Nederland samen met het NS-team NS Dagje Uit ontwikkelen tot een toonaangevende inspiratiebron voor treinreizen in Nederland. Het doel is om Nederlanders te inspireren om bijzondere bestemmingen in Nederland te ontdekken en daarbij duurzaam vervoer te gebruiken. Om zoveel mogelijk Nederlandse reizigers te bereiken, maakt NS Dagje Uit gebruik van de volgende kanalen:

  • de website ns.nl/dagjeuit, met wekelijkse updates;
  • het magazine NS Dagje Uit, dat zes keer per jaar digitaal wordt gepubliceerd en waarvan twee edities ook in print verschijnen;
  • e-mail, er wordt maandelijks een nieuwsbrief uitgestuurd met (reis)informatie- en inspiratie van NS;
  • meer dan 10.000 informatieschermen in NS-treinen;
  • informatieschermen in OV-servicewinkels op 11 NS-stations

Content gedreven door data en innovatie

De omni-channel contentstrategie voor NS Dagje Uit zal voortdurend worden verbeterd op basis van reizigersonderzoeken en data-analyses. Partijen streven ernaar niet alleen te inspireren, maar ook te innoveren op het gebied van contentmarketing. In de komende jaren zullen verschillende pilots worden geïntroduceerd, waaronder specifieke content per treintraject in samenwerking met bestemmingen, de cultuur- en vrijetijdssector. "Bij NS werken we steeds meer op basis van data en nemen we beslissingen op grond van grondig onderzoek en inzichten," zeggen Liselotte Helleman en Priscilla Repi, beiden contentspecialist bij NS. "We verwachten hetzelfde van onze partners en de bureaus waarmee we samenwerken. Roularta Media Nederland en Insiders Online hebben ons tijdens het aanbestedingsproces overtuigd met hun expertise op het gebied van destinatiemarketing en hun datagedreven aanpak. We kijken uit naar een mooie samenwerking.”

Reiscontentmakers

Insiders Online is het toonaangevende online bureau voor destinatiemarketing in Nederland en Vlaanderen. Roularta Media Nederland is de grootste onafhankelijke magazine-uitgever van Nederland met titels als Columbus Travel en In Eigen Land. "De keuze van NS voor specialisten met een uitgebreid netwerk van multimediale reiscontentmakers getuigt van lef en feeling voor innovatie,” aldus Servia van de Laak, algemeen directeur van Insiders Online, en Mark Mackintosh, hoofdredacteur van de Roularta Media Nederland. "We gaan de uitdaging vol enthousiasme aan." 

Trefwoorden: dagrecreatie, marketing, duurzaam toerisme, binnenlands toerisme, bestemmingen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/11/24
Inzicht in toeristisch-recreatief bezoek en draagkracht voor natuurgebieden
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft onderzoek gedaan naar ecologische draagkracht van natuurgebieden in relatie tot bezoek.
08/11/24
ENCI bij Maastricht wordt monument
In het zuiden van de stad Maastricht is een uniek stukje natuur met industrieel erfgoed te vinden: het ENCI-gebied. De Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed en de gemeente starten met procedures om deze industriële geschiedenis te beschermen.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
06/11/24
Provincie Zuid-Holland verdeelt subsidies voor beleefbaar erfgoed
De provincie Zuid-Holland beloont 66 initiatieven met drie miljoen euro subsidie voor het beleefbaar maken van de zeven Zuid-Hollandse erfgoedlijnen. Bijzonder is dat op zeven zogenaamde erfgoedtafels wordt bepaald welke initiatieven een subsidieaanvraag mogen doen.
06/11/24
Subsidieregeling over het verhaal van Flevoland opengesteld
De provincie Flevoland heeft de subsidieregeling opengesteld voor ondernemers en organisaties die het verhaal van Flevoland willen vertellen en bezoekers willen laten beleven. Het verhaal van Flevoland gaat over nieuw land op de zeebodem.
06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
05/11/24
Teams studenten Zeeland op zoek naar duurzame oplossingen
Van maandag 4 tot en met 8 november vindt de jaarlijkse We Explore Together Week (WET Week) plaats in HZ University of Applied Sciences en het Joint Research Center Zeeland (JRCZ) aan Het Groene Woud in Middelburg. De groepen werken ook aan oplossingen voor een evenement en een stadlandgoed.
05/11/24
262 miljoen recreatieve fietstochten van Nederlanders
Een meerderheid van de volwassen Nederlanders (58%) maakt recreatieve fietstochten voor plezier. Dat resulteert in 262 miljoen recreatieve fietstochten op jaarbasis. Dat schrijft het Fietsplatform in haar nieuwe Landelijke kennisrapportage Recreatief fietsen 2024 met daarin ook aandacht voor de fietsinfrastructuur, fietsvakanties en de impact van fietsen.

||| Agenda |||

12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...
22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...