Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

Netwerk Brussels Airport groeit naar 135 bestemmingen

Netwerk Brussels Airport groeit naar 135 bestemmingen
Vertrekhal Brussels Airport. Foto: Brussels Airport.

Voor het winterseizoen 2023/2024 op Brussels Airport hebben passagiers dit jaar de keuze uit 135 rechtstreekse bestemmingen. Dat betekent dat er twee nieuwe verbindingen bijkomen, naar Amman en Jeddah.


54 luchtvaartmaatschappijen bieden tijdens het winterseizoen van dit jaar 135 bestemmingen aan van op Brussels Airport. Daarbij zijn er ook twee nieuwe luchtvaartmaatschappijen die deze winter hun activiteiten op Brussels Airport opstarten. Royal Jordanian biedt drie wekelijke vluchten aan naar Amman, en low cost maatschappij flynas zal in december 2023 voor het eerst vliegen naar Jeddah in Saudi-Arabië, ook met drie vluchten per week.


Het intercontinentale netwerk wordt verder versterkt met hogere frequenties. Qatar Airways breidt de frequentie naar Doha uit van 7x naar 10x per week, en Etihad Airways verhoogt zijn vertrekken naar Abu Dhabi van 5x naar 7x per week. Brussels Airlines gaat deze winter opnieuw ook meer vliegen op West-Afrika. Hainan Airlines zet de deze zomer gelanceerde vluchten naar Shenzhen verder.


TUI fly heeft het aantal bestemmingen en vluchten op Noord-Afrika deze zomer al fors uitgebreid en voegt daar deze winter ook nog eens Algiers en Tunis aan toe. Dit betekent dat TUI maar liefst 10 bestemmingen aanbiedt in Marokko, 5 in Algerije en 3 in Tunesië. Ook voor de wintersportliefhebbers zal er vanaf december weer volop keus zijn met vluchten naar Innsbruck en Salzburg in Oostenrijk, en Kittila en Kuusamo in Finland.


Komende vrijdag 27 oktober wordt de drukste dag op de luchthaven (met 76.000 passagiers), met daarbij ook de start van de vakantie in het Nederlandstalig onderwijs. Over de volledige vakantieperiode (van vrijdag 20 oktober tot en met zondag 5 november) worden er bijna 1,1 miljoen passagiers verwacht.

Belgian Treasures

Bij de start van het winterseizoen verwelkomt Brussels Airport de passagiers in een typisch Belgisch thema, namelijk de Belgian Treasures. Tot half november is de luchthaven gedecoreerd met aandacht voor de Belgische specialiteiten en ambassadeurs, van Magritte en de Smurfen tot het typische lekkere producten zoals Belgische bieren, wafels, frietjes en chocolade. Ook de Belgische winkels, Magritte en Urban Therapy, zetten hun producten in de kijker. 

Trefwoorden: luchthaven, Brussel, netwerk

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.