Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

ADO steunt jaar Escher

ADO steunt jaar Escher
Uniek shirt draagt jaar Escher uit. Foto: ADO.

Eredivisie voetbalclub ADO Den Haag presenteert ter ere van de 125ste geboortedag van graficus M.C. Escher een exclusief en artistiek shirt. De club helpt de stad Den Haag met het themajaar Escher. Het betekent ook extra activatie voor bezoek aan Escher in het Paleis.

 

Dit speciale ADO Den Haag shirt is een vrije interpretatie op de collectie van het Escher in Het Paleis. Het combineert de zwart-witte kleuren met kenmerkende Italiaanse blokken, verwijzingen naar grafische technieken en illusies waar ook Escher bekend om staat. Het resultaat is een opvallend ontwerp dat de verbinding legt tussen voetbal, kunst en de trots voor onze stad Den Haag, melden de club en dmo The Hague & Partners.

 

Op vrijdag 6 oktober speelt ADO Den Haag de wedstrijd tegen TOP Oss in deze unieke shirts. Dit gebeurt eenmalig zonder de sponsoren Hommerson, Biersteker, Veneco en Sir Winston die voor dit unieke shirt afstand hebben gedaan van de sponsorpositie op het shirt om dit speciale, op het werk van Escher gebaseerde, ontwerp tot volle uiting te laten komen.

 

Sinds woensdag 4 oktober 14:00 uur zijn deze shirts in gelimiteerde oplage te bestellen, via de webshop van ADO Den Haag. Bij het bestellen kan je kiezen voor afhalen of thuisbezorgen. De shirts zijn genummerd van 1 tot 750 en dus uniek.

 

Sport x Kunst

De samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis benadrukt de waarde van kunst en cultuur in de sportwereld en viert de creativiteit en passie die beide domeinen met elkaar verbinden. Met oog en respect voor historie zijn we graag vernieuwend en onderscheidend. Om deze samenwerking een extra dimensie te geven willen de partners graag aan elkaar laten zien wat ons bijzonder maakt. Iedereen die het shirt weet te bemachtigen krijgt ook de mogelijkheid om kennis te maken en een bezoek te brengen aan Escher in Het Paleis en ook onze ADO Kids kunnen binnenkort afreizen voor een clinic. ADO Den Haag zal op haar beurt bezoekers van Escher stimuleren om kennis te maken met een thuiswedstrijd van ADO Den Haag.

 

Robin Burgman, Marketing Manager bij ADO Den Haag, uit zijn enthousiasme over deze unieke samenwerking: "Dit shirt is het resultaat van een prachtige samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis. Het vertegenwoordigt onze rijke geschiedenis en de creativiteit van onze stad. We zijn trots op onze stad en willen dat uitdragen. Het mooie is dat we echt de samenwerking opzoeken. Naast de totstandkoming van het shirt hebben we gezien dat deze werelden dichter bij elkaar liggen dan we wellicht op het eerste oog zouden denken, oefening baart kunst geldt namelijk zowel op het veld als op papier.’’

 

Marcel Westerdiep, general manager Escher in Het Paleis & Iris de Jager, projectleider Escher jubileumjaar voegen hieraan toe: "Escher in Het Paleis vindt het fantastisch om op deze wijze met ADO de 125e verjaardag van de internationale bekende Nederlandse kunstenaar te vieren. Het samenbrengen van twee iconen van onze mooie stad is een prachtige viering van verschillende soorten passie die niet voor elkaar onder doen maar juist veel met elkaar gemeen hebben, bij elkaar opgeteld een verbindende trots voor Den Haag.”

2023 staat Den Haag in het teken van Escher, het is namelijk 125 jaar geleden dat ‘s Nederlands beroemdste kunstenaar is geboren. Het grafische werk van Escher gaat over verandering, contrasten en perceptie en sluit aan bij de identiteit van Den Haag. Tijdens het jubileumjaar geeft Den Haag invulling aan het rijke en gevarieerde aanbod van cultuur in de stad aan zee, en aan de bekendheid en waardering van Escher.

Trefwoorden: citymarketing, dmo, Escher, sport, kunst, Den Haag

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...