SnowWorld opent vestiging in Antwerpen
SnowWorld, de marktleider op gebied van indoor sneeuwbanen, is voornemens om de
Antwerpse skipiste 'Aspen' over te nemen en om te dopen naar SnowWorld
Antwerpen.
Vorig jaar werd Aspen al onderdeel van Alychlo, het investeringsvehicel van
Marc Coucke, waar ook SnowWorld onderdeel van is. Dankzij de overname komt het
totaal aantal indoor sneeuwbanen onder SnowWorld-vlag op 8 te liggen, verspreid
over vier landen. SnowWorld ontvangt jaarlijks naar eigen opgave rond de 4 miljoen gasten.
In Nederland zijn vijf sites te vinden, waaronder het onder Belgen bekende
Landgraaf, Rucphen en Terneuzen. Daarnaast biedt het bedrijf sneeuwplezier in
Frankrijk en Duitsland. "Met de toevoeging van een site in België zetten
we een belangrijke stap in de geografische spreiding van onze organisatie. Wij
willen wintersport bereikbaar maken voor zo veel mogelijk mensen en dankzij
SnowWorld Antwerpen kunnen we dat nog beter waarmaken.", aldus Wim
Hubrechtsen, CEO van SnowWorld.
Vaste bezoekers van Aspen kunnen komende winter blijven vertrouwen op de
hoogwaardige skilessen en winterse gerechten in het restaurant. "Dankzij
het schaalvoordeel dat wij als groep kunnen bieden, hopen we nog meer bezoekers
enthousiast te maken voor sneeuwpret", vervolgt Hubrechtsen. "We
heten iedereen alvast welkom in het skigebied van hier." Vanaf 1 oktober
kunnen bezoekers Aspen vinden onder een nieuwe vlag. Verplichtingen die Aspen
is aangegaan in het verleden zullen worden voortgezet, zoals verkochte
toegangstickets en abonnementen.
Trefwoorden: attractie, SnowWorld, indoor
|
|
06/06/25
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
|
02/06/25
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
|
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
|
02/06/25
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
|
26/05/25
Op 23 mei is in Nationaal Park De Alde Feanen een bijzondere nieuwe wandelroute geopend die bezoekers uitnodigt om bewust te vertragen, tot rust te komen en zich te verbinden met de omgeving. De minfulness Route.
|
21/05/25
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
|
13/05/25
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.
|
13/05/25
Stichting Landelijk Fietsplatform lanceert een vernieuwde versie van de populaire fietsatlas met een actueel overzicht van alle LF-routes en knooppunten.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|