Apollo breidt snel uit met winteraanbod naar de zon
Touroperator ziet kansen in sportreizen
Fuerteventura populair bij Nederlanders. Apollo's entree op de Nederlandse markt eind 2022 bestond in eerste instantie uit een groot aantal populaire zomerbestemmingen rond de Middellandse Zee. Nu breidt de touroperator zijn aanbod uit en lanceert een breed winterprogramma met 11 verschillende bestemmingen in vier landen.
"Nederland is voor ons nog een relatief nieuwe markt, in tegenstelling tot de Scandinavische landen waar we al bijna 30 jaar actief zijn. Tegelijkertijd blijkt uit onderzoek dat reisvoorkeuren en -trends relatief vergelijkbaar zijn over de landsgrenzen heen, zoals de wens naar unieke ervaringen en de mogelijkheid om sport te combineren met ontspanning. Dit hebben wij als uitgangspunt genomen bij het ontwikkelen van het winterprogramma voor dit jaar," zegt Thomas de Bruijn, salesmanager bij Apollo Reizen. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: touroperator, zon, bestemming, marketing, product
|
|
25/07/25
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
|
23/07/25
Ryanair heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2025/2026 een winst na belastingen van €820 miljoen geboekt, een forse stijging ten opzichte van €360 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het aantal passagiers groeide met 4% tot 57,9 miljoen, terwijl de gemiddelde ticketprijs met 21% steeg naar €51.
|
23/07/25
JA21 heeft haar ‘Luchtvaartplan 2030’ gepresenteerd, waarin de partij pleit voor een koerswijziging in het Nederlandse luchtvaartbeleid. Betaalbaarheid voor reizigers, een gelijk Europees speelveld, realistische verduurzaming en het behoud van banen staan centraal.
|
18/07/25
Nederlandse vakantiegangers die deze zomer nog snel een reis boeken, kiezen opvallend vaak voor koelere bestemmingen. Uit recente boekingsdata van reisorganisatie Riksja Travel blijkt dat 15% van de last-minuteaanvragen gericht is op landen als IJsland, Noorwegen, Schotland, Canada en de Azoren.
|
17/07/25
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
|
16/07/25
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
|
15/07/25
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
|
15/07/25
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|