Apollo breidt snel uit met winteraanbod naar de zon
Touroperator ziet kansen in sportreizen
Fuerteventura populair bij Nederlanders. Apollo's entree op de Nederlandse markt eind 2022 bestond in eerste instantie uit een groot aantal populaire zomerbestemmingen rond de Middellandse Zee. Nu breidt de touroperator zijn aanbod uit en lanceert een breed winterprogramma met 11 verschillende bestemmingen in vier landen.
"Nederland is voor ons nog een relatief nieuwe markt, in tegenstelling tot de Scandinavische landen waar we al bijna 30 jaar actief zijn. Tegelijkertijd blijkt uit onderzoek dat reisvoorkeuren en -trends relatief vergelijkbaar zijn over de landsgrenzen heen, zoals de wens naar unieke ervaringen en de mogelijkheid om sport te combineren met ontspanning. Dit hebben wij als uitgangspunt genomen bij het ontwikkelen van het winterprogramma voor dit jaar," zegt Thomas de Bruijn, salesmanager bij Apollo Reizen. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: touroperator, zon, bestemming, marketing, product
|
|
10/07/25
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
|
10/07/25
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.
|
09/07/25
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
|
09/07/25
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
|
08/07/25
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
|
07/07/25
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
|
04/07/25
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
|
04/07/25
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|