Geplaatst op: 07-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Stip groeit met 40%

Stip groeit met 40%
Vernieuwde website Stip met veel aandacht voor Formule 1 en cruises. Foto: Stip reizen.

Stip Reizen viert dit jaar haar 15-jarig jubileum met een gloednieuwe website. Het jubilerende Stip Reizen heeft dit jaar een spectaculaire groei doorgemaakt, vooral op het gebied van cruisevakanties. Met partners wordt dat aanbod nog verder uitgebreid.

Daarnaast is het Formule 1-project naar Abu Dhabi een groot succes. Komende november brengt de reisorganisatie maar liefst 6.000 Oranjefans naar de laatste F1 race van het seizoen. De reisorganisatie voegt daarnaast rondreizen, fly drives, citytrips en in het najaar ook cruise-only pakketten toe aan haar portfolio.

Partner Traveltek 

Het huidige aanbod van zeecruises, Formule 1-reizen en zonvakanties breidt Stip Reizen op korte termijn fors uit met nieuwe producten. De reisorganisatie voegt rondreizen & fly drives binnen en buiten Europa, citytrips en in het najaar ook cruise-only pakketten toe. Hiervoor zijn ze een samenwerking aangegaan met het Engelse Traveltek, waardoor er toegang is tot meer dan 15.000 cruise-only opties.

Fred Verlinden, directeur van Stip Reizen, benadrukt het belang van deze uitbreiding: "Stip heeft een fantastisch en zeer succesvol jaar met 40% groei achter de rug en daarom is dit hét moment om ons aanbod uit te breiden en verder te investeren in onze producten. Dat doen we onder de vlag van Stip, maar ook via Corendon. De verkoop van de typisch Stip-producten via Corendon is voor beide partijen een waardevolle aanvulling."

De cruisevakanties van Stip Reizen hebben dit jaar spectaculair terrein gewonnen met een indrukwekkende groei van het aantal boekingen. Ook het Formule 1-project naar Abu Dhabi, dat plaatsvindt in november, is een groot succes met een groeiend aantal deelnemende Oranje fans. 

Nieuwe website en mobiele website 

Om de gasten en potentiële gasten nog beter van dienst te zijn, is vandaag de nieuwe website op het Corendon-platform gelanceerd www.stipreizen.nl. Daarnaast is ook een nieuwe mobiele website geïntroduceerd, zodat het nog eenvoudiger wordt om een reis te boeken.

In oktober viert Stip Reizen haar 15e verjaardag groots met meerdere consumentenacties zoals winacties van cruises naar Dubai en Formule 1-reizen. Ook organiseert Stip diverse scheepsbezoeken. Meer informatie hierover is binnenkort te vinden op de website www.stipreizen.nl en via de sociale media kanalen.

Trefwoorden: reizen, touroperator, Stip, Corendon, Traveltek

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...