Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Waddencafé over agrotoerisme

Waddencafé over agrotoerisme

Het Waddenfonds, de Waddenacademie en de Landschapstriënnale organiseren in september vier Waddencafés voor en door jongeren in Leeuwarden, Holwerd, Warffum en Den Helder. Het eerste Waddencafé over landbouw en agrotoerisme is op 7 september in Leeuwarden.

 

Agrotoerisme is hot en happening als je de berichten mag geloven, maar welke kansen biedt verbreding voor agrarische jongeren en het platteland eigenlijk? Zit hier wel een verdienmodel achter en zitten we in dit gebied wel te wachten op meer toeristen?


In Holwerd wordt op 14 september gesproken over de toekomst van de dijk. Hoe wonen we over 30 of 50 jaar en wat betekent die dijk dan nog. Is er dan nog een dijk, is de dijk bewoond of misschien wel weg, inclusief de dorpen er achter?

De avond in Warffum op 21 september heeft als thema Wonen aan het Wad of verhuizen naar de stad?  Wat heb je nodig om als jongere op de Waddenkust te blijven wonen of zelfs terug te keren? Hoe is het gesteld met de leefbaarheid voor jongeren?


Op 21 september wordt er in Den Helder gesproken over de haven. De haven verandert, de visserij neemt al een aantal jaren af en er is een toenemende focus op offshore wind, olie en gas. Wat betekent dit voor Den Helder als havenstad en de toekomst van jongeren in relatie tot de maritieme industrie?

De avonden worden geleid door Wilbert van de Kamp en zijn gericht op jongeren van 16 tot 27 jaar oud.

Trefwoorden: wadden, toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.