Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-08-2023
Auteur: Redactie
NRIT

B&B Vol Liefde zorgt voor meer startende B&B's

B&B Vol Liefde zorgt voor meer startende B&B's

Nederland is in de ban van B&B Vol Liefde. Dat blijkt niet alleen uit de torenhoge kijkcijfers van de datingshow op RTL4, maar ook uit de statistieken van Bedandbreakfast.nl. Daarin is duidelijk te zien dat er volop wordt gezocht naar de deelnemende B&B’s en de plaatsen waarin deze gevestigd zijn. Het programma zorgt ook voor een hausse aan nieuwe B&B’s.

Het roer om

Het starten van een B&B is een droom die steeds vaker wordt waargemaakt, merkt ook Hanny Arens oprichter van Bedandbreakfast.eu. "Traditioneel gezien besluiten veel mensen na de zomer het roer om te gooien en een B&B te beginnen. B&B-programma’s dragen daar zeker aan bij. Op onze internationale website Bedandbreakfast.eu is het aantal jaarabonnementen in de afgelopen periode met 114% gestegen ten opzichte van 2022. Tegelijkertijd zien we op Bedandbreakfast.nl een toename van 50% meer bezoekers dat specifiek zoekt naar informatie over het starten van een B&B in Nederland. Alles bij elkaar opgeteld is de liefde voor B&B’s dus groter dan ooit!”

Debbie is ongekend populair

Dat er veel wordt gezocht naar de deelnemende B&B’s uit het populaire programma, is geen verrassing voor Arend: "Op onze websites Bedandbreakfast.nl en Bedandbreakfast.eu zien we steevast een piek in het verkeer rondom tv-programma’s als B&B Vol Liefde en Bed & Breakfast. Mensen zijn toch nieuwsgierig wat een kamer kost, of ze willen een reservering maken. Wat dit seizoen opvalt bij B&B Vol Liefde, is de grote interesse in de B&B van kandidaat Debbie en haar vestigingsplaats Sant Andreu del Terri. In vergelijking met de andere deelnemers, staat zij met stip bovenaan.”

Positief effect voor alle B&B’s

Deelname aan een tv-programma kan een positief effect hebben, wat zowel geldt voor de kandidaten als de omringende B&B’s op de plaats van bestemming. Uit de statistieken van Bedandbreakfast.eu blijkt dat 57% van de B&B Vol Liefde fans interesse heeft in een verblijf in het Spaanse Sant Andreu del Terri, waar de B&B van Debbie is gevestigd. De tweede en derde plek zijn voor Marjan (Budens, 21%) en Walter (Troche, 12%). Daarna volgen de bestemmingen waar Bram (Norrhult, 6%), Petri (Monclar, 3%) en Martijn (Hua Hin, 1%) hun B&B runnen. Kandidaten Joy en Leendert staan niet geregistreerd op Bedandbreakfast.eu.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, b&b

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlands kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.