Geplaatst op: 17-08-2023
Auteur: Marc Gerlings

AI helpt personaliseren wensen hotspots in Kampen

AI helpt personaliseren wensen hotspots in Kampen
Roeland Tameling laat de ai-tool zien. Foto: Kampen Partners.

Sinds kort kunnen niet alleen Nederlandse, maar ook Duitse en Engelstalige gasten gepersonaliseerde toeristische tips krijgen via www.visitkampen.nl. Hiervoor wordt een AI-toepassing gebruikt, die op basis van individuele ervaringen en wensen advies op maat genereert. We vroegen Roeland Tameling naar de ontwikkeling van de tool.

 

Advies voor je citytrip

Het concept is voor de gebruikers erg simpel, volgens Roeland Tameling van citymarketingorganisatie Kampen Partners: "Op basis van jouw voorkeuren worden de beste hotspots voor jou in Kampen geselecteerd.” Maar daarachter zit een slimme database met kunstmatige intelligentie verstopt, die dit persoonlijke advies geeft. Door je favoriete hotspots uit je eigen stad in te voeren, genereert de tool een advies voor je citytrip. Software ontwikkelaar Gaby Gomes Branco van Maps Untold legt het als volgt uit: "Op basis van data matchen wij de voorkeuren van de bezoekers. Zo geven we iedere bezoeker een digitale reisgids met zijn of haar favoriete hotspots. Het maakt het plannen van je perfecte trip een kwestie van seconden.” Lees verder >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: ai, Kampen, DMO, marketing, service

CELTH





||| Nieuws |||

13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
07/03/25
KWbN en VVV Texel verlengen samenwerking: wandelen als duurzame investering in natuur en beleving
Sinds 2022 werken KWbN en VVV Texel samen om wandelen op het eiland te stimuleren. In drie jaar tijd is het aantal wandelaars op Texel toegenomen en zijn er nieuwe routes en initiatieven ontwikkeld.
03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
27/02/25
Koning heropent DNB
Op 26 maart zal de koning samen met de president van De Nederlandsche Bank, Klaas Knot, de officiële openingsceremonie verrichten in het bijzijn van circa 350 genodigden. DNB biedt ook een publiek toegankelijke tentoonstellingsruimte over de functie van de bank in 'De Nieuwe Schatkamer'.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
19/02/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs en Centraal Museum versterken positie Utrecht voor bijeenkomsten
Twee bekende iconen van de stad Utrecht, het Centraal Museum Utrecht en Koninklijke Jaarbeurs, slaan de handen ineen om Utrecht te positioneren voor congressen en tentoonstellingen.
17/02/25
Een interactief avontuur vol chocolade en techniek: The Chocolate Factory
Brabant krijgt er een innovatieve, interactieve attractie bij waar bezoekers zelf chocolade kunnen verwerken: The Chocolate Factory. Dat is een unieke attractie in Nederland, combineert de magie van chocolade met technologische innovaties.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...