Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Vakantieparken in actie tegen huidkanker

Vakantieparken in actie tegen huidkanker
Goed blijven smeren in de vakantie. Foto: Topparken.

MVO kan ook anders. Al vele jaren is gezondheid en goed voor jezelf zorgen trending. Topparken omarmt daarom de actie om gratis zonnebrandcrème aan te bieden.

TopParken doet mee aan de campagne "Nu smeren voor later" van de Stichting Veilig Buiten in de Zon aan. Deze campagne heeft als doel bewustwording te creëren over zonnebescherming en het voorkomen van huidkanker. TopParken zal op al haar vakantieparken gratis zonnebrandcrème en informatiemateriaal beschikbaar stellen aan gasten. "We zijn blij met het initiatief van de Stichting Veilig Buiten in de Zon en hun campagne 'Nu smeren voor later', en zijn vastbesloten om actief bij te dragen aan het vergroten van het bewustzijn rond zonnebescherming. Als recreatiebedrijf willen we niet alleen onze gasten een geweldige vakantie-ervaring bieden, maar ook bijdragen aan hun welzijn op lange termijn. We geloven dat het stimuleren van goede zonnebeschermingsgewoonten een belangrijke stap is in die richting", aldus de woordvoerder van TopParken.

De voorzitter van Stichting Veilig Buiten in de Zon, Viviane van den Bichelaer is blij en enthousiast dat TopParken een voorbeeld geeft en hoopt dat anderen zullen volgen. "Het is goed om te zien dat TopParken aandacht besteedt aan zonnebescherming. Samen kunnen we een verschil maken en mensen bewust maken van de risico's van blootstelling aan de zon."

Trefwoorden: vakantiepark, zon, gezondheid

CELTH



||| Nieuws |||

26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
26/05/25
Nieuwe route in Nationaal Park De Alde Feanen verbindt natuur, gezondheid en toerisme
Op 23 mei is in Nationaal Park De Alde Feanen een bijzondere nieuwe wandelroute geopend die bezoekers uitnodigt om bewust te vertragen, tot rust te komen en zich te verbinden met de omgeving. De minfulness Route.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.