Geplaatst op: 19-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Provincie Groningen zoekt naar sterker verhaal

DMO & merk

Provincie Groningen zoekt naar sterker verhaal
De GRO show. Foto: Sebastiaan Rodenhuis.

Groningen heeft een sterk merk maar Marketing Groningen zet een creatieve campagne op om het nog sterker te maken. Dat resulteert in een verhaal over deze provincie en zijn hoofdstad.

Daarom wordt gezamenlijk gewerkt aan een sterker en positiever imago. Marketing Groningen heeft met honderden Groningers een verhaal ontwikkeld dat de unieke kracht van Groningen belicht. Dit verhaal laat duidelijk zien waarom er ‘niets boven Groningen gaat’. De kernboodschap is dat Groningen dé plek is voor positieve groei: "Gelukkig ben je in Groningen." Om dit verhaal zo effectief mogelijk te verspreiden, is het belangrijk om het met één stem uit te dragen.

 

Tweede GRO-show in het Forum

Woensdag 5 juli stond geheel in het teken van de tweede ‘GRO-show’. Het evenement met als doel om met één stem het verhaal over de kracht van Groningen uit te dragen. Op uitnodiging van burgemeesters Koen Schuiling en Adriaan Hoogendoorn waren vele bestuurders, ondernemers, inwoners uit de gemeenten Midden-Groningen en Groningen aanwezig. Naast inspirerende verhalen kregen de deelnemers de oproep om een vleugje Groningen toe te voegen aan zijn of haar verhaal. Iedere keer anders, aangepast aan de situatie of doelgroep, maar altijd met dezelfde kernboodschap.


Op www.toolsvoortrots.nl staan bouwstenen waarmee iedereen zijn of haar verhaal over Groningen kan vormgeven. Als vakgenoot s het natuurlijk interessant te zien hoe dit verhaal wordt doorontwikkeld. En hoe de boodschap van ‘positieve groei’ wordt gebracht.


Samen sterker

De GRO-shows worden georganiseerd door Marketing Groningen in opdracht van Nationaal Programma Groningen, het Akkoord van Groningen, de provincie Groningen en de gemeente Groningen. Na deze GRO-show volgt er nog een laatste editie voor de gemeenten Het Hogeland, Westerkwartier en Eemsdelta. Al eerder vond de eerste editie plaats in Oost-Groningen. Kijk voor meer informatie op www.gro-show.nl.   

Dit is het verhaal van Groningen zoals dat in januari 2023 werd gepresenteerd.

 

Trefwoorden: DMO, Groningen, merk, verhaal

CELTH



||| Nieuws |||

03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Breda voegt curlingbanen toe aan winterprogrammering
Nederlandse steden bieden steeds meer winterprogrammering aan. Breda gaat verder dan een ijsbaan. De silent disco staat weer op het programma en nieuw zijn de curlingbanen.
18/11/25
Aanlichting Domtoren mogelijk door cheque van 1,2 miljoen euro
Tijdens een bijeenkomst op 17 november in de Michaëlskapel van de Domtoren heeft wethouder Dennis de Vries een cheque ter waarde van 1,2 miljoen euro in ontvangst genomen. Het bedrag is de opbrengst van diverse acties en initiatieven die Stichting Utrechts eigenDom en Utrecht Marketing de afgelopen zeven jaar organiseerden om de nieuwe aanlichting van de Domtoren mogelijk te maken.
14/11/25
Noordwijk presenteert magazine over herbronnen
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.
28/10/25
Maarten meet-up in Utrecht
Op zaterdag 8 november viert de Domtoren het feest van Sint Maarten met een bijzondere bijeenkomst voor alle Utrechters die Maarten heten – of een naam dragen die daarvan is afgeleid, meldt Utrecht Marketing. Tijdens de zogeheten Grote Maarten Meet-up opent de toren zijn deuren voor een feestelijke viering in het teken van de Utrechtse beschermheilige.
08/10/25
Najaarscampagne Friesland 'Opfriesen'
We gaan weer Opfriesen! Opladen zoals dat alleen in Friesland kan. Merk Fryslân zet de provincie neer als bestemming om actief op uit te gaan en daarmee je batterij op te laden. Ook al is het najaar en kouder, je wordt er warm van.