Toverland opent 4 attracties (investering 11,5 miljoen euro)
Groeistrategie naar short-time destination resort
Op zaterdag 1 juli opende attractiepark Toverland vier nieuwe attracties in het themagebied Avalon. Hiermee is het attractieaanbod in dit themagebied aantrekkelijker geworden voor een bredere doelgroep, waardoor de verblijfsduur in het gebied verlengd wordt. Die langere verblijfsduur komt niet alleen door de attracties.
Naast twee grote en twee kleine attracties zijn extra speelplaatsen en diverse interactieve belevingen aan Avalon toegevoegd. De totale investering bedroeg 11,5 miljoen euro. Oorspronkelijk werd rekening gehouden met een budget van iets meer dan 10 miljoen euro. Het pakte toch hoger uit voor het attractiepark. Het themagebied bood nog genoeg ruimte om extra functies toe te voegen. Er lijkt nu een betere mix te ontstaan waardoor gasten langer blijven. Dat blijkt ook uit het commentaar van het management dat het gebied nu als ‘volwassen’ ziet.
Toegevoegd:
- Valtoren Dragonwatch
- Vliegtuigmolen Pixarus
- Carrousel Jumping Juna
- Garden Tour
- Draakje Sparky
- Eenhoorn Juna
- Waterspeeltuin Sparky’s Splash Dock
- Dreumesspeelplaats Little Dragons
- Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: attractie, Toverland, attractiepark, Avalon
|
|
19/08/25
Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
|
11/08/25
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
|
06/08/25
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
|
05/08/25
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
|
05/08/25
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.
|
25/07/25
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
|
16/07/25
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
|
10/07/25
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
11/11/25 t/m 13-11-25
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|