Het themagebied rondom de nieuwe attractie Danse Macabre is nog volop in
ontwikkeling, maar Efteling-bezoekers kunnen binnenkort alvast de sfeer van het
Huyverwoud proeven. Op 1 juli openen het horecapunt In den Swarte Kat en
toiletvoorziening De Laetste Hoop.
Het Huyverwoud, met bijbehorende attractie Danse Macabre, vormt vanaf 2024 het
griezeligste stukje Efteling. In den
Swarte Kat is een van de horecapunten in het nieuwe themagebied rondom
attractie Danse Macabre. Efteling lanceert hier een - voor het attractiepark -
nieuw horecaconcept, waarbij de gast producten kan afrekenen via
zelfscankassa’s. In het horecapunt kan men gethematiseerde producten kopen,
zoals Ketelkoek, abdijbrood en Bloedsap. Gasten kunnen de versnapering meenemen
of direct nuttigen op het terras.
Het in- en exterieur van In den Swarte Kat kent veel gethematiseerde details.
Het verhaal achter dit horecapunt is dat de Familie Charlatan, het
entertainment van het themagebied, deze voormalige taveerne in gebruik heeft
genomen als kruidenierswinkel. In den Swarte Kat heeft een afgebrande
uitstraling, lijkt vanaf de buitenkant deels ingestort en zit vol met
griezelige elementen. En net als in toiletvoorziening De Laetste Hoop spookt
het er bij vlagen…
Video met uitleg over de bouw en teaser van het verhaal.
Themagebied Huyverwoud
Het themagebied van 17.000m² wordt een mysterieus decor met horeca, retail,
entertainment en het 20 meter hoge attractiegebouw van Danse Macabre. Dit
spookspektakel vol duistere wendingen laat bezoekers straks dansen op de muziek
van het gelijknamige muziekstuk. Het ritsysteem van Danse Macabre is uniek in
de wereld en maakt zijn debuut bij de Efteling in 2024.
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.